El Prat manté un fort creixement gràcies als viatgers internacionals i al MWC

Amb aquestes xifres l’aeroport, que estrena el nom Josep Tarradellas Barcelona-El Prat, tindria una projecció de 54 milions de passatgers pel 2019

L’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat manté el fort ritme de creixement amb què va estrenar l’any i fins al febrer ha gestionat 6,54 milions de viatgers, un 7,4% més que el 2018, quan marcar rècords històrics en tots els mesos. Amb aquestes xifres, la projecció de l’aeroport barceloní seria d’entre 53 i 54 milions de passatgers pel 2019, sempre en funció de com vagi la temporada d’estiu, que es preveu moguda per la congestió de l’espai aeri europeu.

Durant el mes de febrer, 3,27 milions de persones han passat pel Prat, una xifra pràcticament igual a la del gener i que suposa un increment del 7,7% respecte a l’any anterior, tot i que cal tenir en compte que el 2018 l’últim dia del Mobile World Congress, quan marxen molts executius, va ser l’1 de març, mentre que en aquesta edició ha caigut al febrer. Un cop més, els vols internacionals han crescut amb més força i al febrer han registrat 2,32 milions de viatgers (+9,3%), mentre que els nacionals han mogut 941.000 passatgers (+4,2%). Amb tot, la tendència es manté a l’alça en tots els segments d’activitat.

Es preveu un estiu mogut

Un cop més, el nombre d’operacions segueix augmentant i en els dos primers mesos de l’any s’han produït 46.701 moviments –que inclouen tant aterratges com enlairaments–, un 6,7%. El creixement sostingut de les operacions és una qüestió que preocupa molt a les aerolínies, que fa temps que demanen un millor aprofitament de les tres pistes de l’aeroport, ja que fins ara no s’han pogut fer servir a plena capacitat per motius tècnics i mediambientals.

Pel que fa al comportament de les companyies aèries, Vueling ha transportat gairebé 2,5 milions de passatgers entre el gener i el febrer, un 9,27% més que el 2018, i manté la seva quota en el 38% dels moviments de viatgers del Prat. L’aerolínia de baix cost segueix centrada a potenciar la seva operativa fora de la temporada alta per millorar els seus resultats anuals. Darrere se situen Ryanair, que ha mogut una mica més d’1 milió de persones (+7,8%), seguida, ja molta distància, per EasyJet (408.000, +2,4%), Iberia (257.000, 12%) i Lufthansa (185.000, +1%).

Més informació

Nou comentari