L’aerolínia Vueling assegura que “treballa amb les institucions europees, espanyoles i catalanes” per “minimitzar qualsevol impacte als clients” en cas d’un nou estiu caòtic a l’aeroport de Barcelona – El Prat. La firma ha respost així a través de Twitter a la primícia que ha publicat el TOT Barcelona, sobre la retallada de rutes i freqüències des de la capital catalana per evitar un cúmul d’incidències com les del passat estiu. Tot i així, Vueling no tanca la porta a un estiu complicat, per causes alienes, i cita els mals auguris recents de l’organització europea de control del trànsit aeri, Eurocontrol.
Bon dia. Vueling porta treballant amb totes les institucions (europees, espanyoles i catalanes) per minimitzar qualsevol impacte als clients. Això diu Eurocontrol: Eurocontrol predicts another summer of flight chaos. +info: https://t.co/EygVz6yrh7
— Vueling Airlines (@vueling) February 9, 2019
El director de gestió de la xarxa d’Eurocontrol, Joe Sultana, ha advertit aquest gener que el sector s’aboca a un altre col·lapse estival per l’increment del 3’3% previst en el nombre de vols a l’estiu. Tampoc hi ajuden la insuficiència de controladors aeris a França i Alemanya i que ja s’hagi esgotat l’opció de fer volar més baix a una part dels avions per aprofitar al màxim la capacitat de l’espai aeri.
Davant d’aquesta crisi continental, Vueling defensa les mesures que ha pres per “enfortir l’operativa” de cara a la temporada d’estiu. La retallada més important és la supressió de la connexió Barcelona – Heathrow (Londres), que es deixarà d’operar a partir del 30 març. La resta de destinacions cancel·lades són Kaliningrad (Rússia), Bergen (Noruega), Tallin (Estònia), Làrnaca (Xipre), Cardiff (Gal·les), Varsòvia (Polònia) i Tessalònica (Grècia). La majoria serien rutes amb horaris nocturns o amb escassa freqüència, que tenen difícil alternativa en cas d’una incidència tècnica o retard per causa externa.