L’Aeroport de Barcelona-El Prat ha començat l’any amb un fort creixement en tots els apartats. Segons les dades publicades per Aena, 3,27 milions de persones van passar per l’aeroport barceloní durant el mes gener, un 7,1% més que el 2018 o, el que és el mateix, suposa un augment de 200.000 viatgers respecte al gener de l’any passat. D’aquesta manera, El Prat consolida el gran creixement registrat en mesos de temporada de baixa gràcies a l’impuls de Vueling i, en menor mesura, Ryanair.
L’aerolínia de baix cost del grup IAG manté el seu lideratge al Prat i els seus avions han transportat 1,25 milions de persones en el primer mes de l’any, un 9,7% més. Per la seva banda, Ryanair creix un 6,53% i ha mogut 564.338 viatgers al gener. Les dues companyies, que concentren el 55,4% del trànsit de l’Aeroport del Prat, també lideren el creixement mensual i aporten 145.000 dels 200.000 viatgers nous.
Millorar resultats fora de temporada alta
Els resultats de l”Aeroport del Prat al gener són el reflex d’una tendència generalitzada a dins del sector turístic barceloní, que fa anys que intenta desestacionalitzar l’arribada de viatgers per no saturar les infraestructures durant la temporada d’estiu. En els últims cinc anys, el trànsit de passatgers durant el mes de gener s’ha disparat un 48,6% i ha passat de 2,2 milions el gener del 2015 als 3,27 milions del d’aquest any, tot i que el ritme de creixement s’ha alentit.
Pel que fa a les aerolínies, Vueling ha estat la principal responsable de l’increment d’activitat durant els mesos de temporada baixa. La companyia fa temps que treballa amb l’objectiu de “desestacionalitzar l’operativa per fer-la més forta i robusta”. En aquests mateixos cinc anys, l’aerolínia ha crescut un 62,8% durant el primer mes de l’any –transporta gairebé 500.000 passatgers més que el 2015–. Ryanair també ha augmentat un 59% la seva activitat a l’aeroport barceloní amb 175.000 viatgers més.