La temporada d’estiu cada vegada està més a prop i les aerolínies s’afanyen a tancar el seu catàleg de destinacions per fer front a la creixent demanda de vols des de l’Aeroport de Barcelona-El Prat –ara també Josep Tarradellas–. Després de Vueling i Ryanair, li ha tocat el torn a Norwegian, que aquest estiu concretarà la majoria de les seves rutes als Estats Units i als països nòrdics, les dues grans apostes de la companyia noruega.
Aquest any Norwegian, la quarta aerolínia en volum de passatgers al Prat, oferirà 1,5 milions de seients des de Barcelona durant els set mesos que dura la temporada alta. La principal novetat es Chicago, que a partir del 7 de juny tindrà quatre freqüències setmanals. És la cinquena ruta directa amb els EUA, ja que l’aerolínia ja volava a Nova York, Los Ángeles, San Francisco i Miami.
[r:1]
Nou avions basats al Prat
En total, posarà a la venda 412.000 seients, un 37% més que el 2018. Per fer front a l’increment de la capacitat, Norwegian ha decidit basar un quart Boeing 787 Dreamliner al Prat a partir del juny. Amb aquesta nova incorporació, l’aerolínia noruega ja disposa de nou avions a l’aeroport barceloní –cinc Boeing 737 i quatre Dreamliners–, un màxim històric per l’aerolínia.
Pel que fa al mercat nòrdic, un dels punts forts de Norwegian, l’oferta serà de 807.000 seients i inclou 10 connexions: Oslo, Bergen, Trondheim i Stavanger (Noruega); Estocolm i Göteborg (Suècia); Copenhaguen i Billund (Dinamarca); Hèlsinki (Finlàndia); i Reykjavík (Islàndia). La major part de la capacitat es concentra als vols amb les tres capitals escandinaves, que tindran 180.000 seients cadascuna.
[r:2]
L’oferta de l’aerolínia noruega es completa amb un vol a Londres-Gatwick (Regne Unit), un a Dubrovnik (Croàcia) i Tel Aviv (Israel). Tenerife nord i Gran Canària són les dues úniques destinacions de l’Estat espanyol.