Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Escribano, el mosaic ‘picassià’ de l’Eixample trepitjat diàriament per centenars de persones

Al carrer de Muntaner, a l’altura del número 35, un mosaic a terra crida enormement l’atenció. Diàriament, és trepitjat per centenars de persones. És al costat Llobregat i dins del mateix s’hi pot llegir el cognom Escribano, escrit quatre vegades en sentits diferents de lectura. L’obra fa referència a “la botiga de mobles” que hi havia al davant, segons l’Ajuntament de Barcelona. El mosaic el va fer el 1980 el ceramista francès Roger Capron, que va signar com a R. Capron 80, i té una clara influència picassiana.

El consistori cita com a fonts de l’autoria i què era l’establiment l’inventari participatiu El mosaic del meu barri, dels periodistes Lluís Permanyer i Josep Maria Huertas Claveria (2005). Una altra font, el locutor Òscar Dalmau, explicava al seu perfil d’Instagram el 2015 que la botiga de León Escribano, el nom complet del titular del negoci, era de mobles de cuina, i el web Pobles de Catalunya, la guia del patrimoni històric i artístic dels municipis de Catalunya, subratlla que el comerç era de ceràmica i elements sanitaris.

Una cara humana i un toro

El mosaic està elaborat “amb rajoles de panot de forma quadrangular en relleu”, i hi destaquen dues figures de color groc, un sol amb una cara humana i un toro, detalla el consistori. El cognom Escribano apareix reproduït entre les figures, “marcat quatre vegades en groc sobre negre”. L’edifici, en el qual estava la botiga, és de l’arquitecte Antoni Moragas i Gallissà. D’ús residencial, l’Ajuntament situa l’immoble entre els anys 1970 i 1983.

Detall del mosaic del carrer de Muntaner / Ajuntament de Barcelona – Xesco 0

Capron, un ceramista destacat a França

Capron va ser un ceramista destacat a França, especialment durant els anys cinquanta i vuitanta. Va treballar sobretot al sud de França, una zona en la qual va decorar molts edificis. Pobles de Catalunya en cita l’estació marítima de Cannes i el teatre de Nimes. Va tenir relació amb Pablo Picasso, un artista del qual es veu la influència que va tenir en l’obra de Capron en el mosaic del carrer de Muntaner.

Més notícies
Notícia: Apareix un mosaic ocult en unes obres a l’Eixample
Comparteix
L’Ajuntament ha parlat amb l’empresa i ha acordat conservar-lo

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa