El dibuixant i il·lustrador Miquel Fuster ha mort als 78 anys. L’obra gràfica més recent de Fuster va estar marcada pels 15 anys en què va viure al carrer a Barcelona, com ha recordat la Fundació Arrels, referent a la capital catalana en socórrer i vetllar pels drets de les persones sense sostre.
“Va dedicar els darrers anys de la seva vida a explicar que viure a la intempèrie no és una cosa normal“, ha destacat Arrels en un comunicat aquest dijous, en què ha anunciat la defunció. La fundació ha subratllat que la contribució de Fuster ha resultat “fonamental per donar a conèixer a la ciutadania què significa viure al carrer“. El dibuixant ho va aconseguir en especial amb el seu cómic Miguel, 15 años en la calle, una autobiografia il·lustrada de la llarga temporada que va sobreviure sense llar.
Fuster no va abandonar els llapissos quan va quedar-se sense sostre i va seguir dibuixant mentre s’esmerçava per sortir-se’n a la intempèrie. A més, mantenia un blog personal, on publicava reflexions i dibuixos, on plasmava sense embuts la dures condicions de vida que els sensesostre suporten sense recer on aixoplugar-se. “Soc professional del còmic i pintor i he passat 15 anys de la meva vida al carrer. Vull tornar a guanyar-me la vida pintant i espero que aquest bloc m’hi ajudi”, es presentava a la web.
A banda, l’il·lustrador va prendre part en les freqüents xerrades amb què Arrels apropa a alumnes i a joves el relat de supervivència de gent que s’ha vist mancada de llar. També va exposar les seves il·lustracions i va col·laborar en les habituals campanyes amb què Arrels reclama a les institucions garantir que ningú dormi al carrer a Barcelona, un sense sentit que un miler de persones pateix cada nit a la ciutat. Almenys 17 persones van morir el 2021 a la capital sense haver-se alliberat del carrer.