L’era de Twitter ha derrotat, en principi temporalment, la Fundació RBA. L’organització, part de l’editorial RBA, ha anunciat en una carta enviada per correu postal als seus contactes que deixa de programar activitats fins que trobi “el millor format” per adaptar-se a les noves formes de comunicar. La fundació considera que, des que va començar la seva activitat, el 2011, “les formes de comunicació social han canviat molt”. “L’intercanvi d’idees s’ha fet “més immediat, més universal, més viu i, fins i tot, més vehement”, afegeix al text.
Per això, la fundació ha decidit prendre’s un “temps de reflexió” per assegurar-se que troben “el millor format” per complir els seus “propòsits fundacionals”: la promoció d’idees, el foment del diàleg i la difusió de la cultura.
La fundació RBA destaca en la carta que ha organitzat “un gran nombre de debats” en què han participat líders polítics de tots els partits, tant de Catalunya com de la resta de l’estat i d’Europa. Tant a la seva seu, a Barcelona, com a l’Ateneu Barcelonès i al Casino de Madrid, han mirat de “bastir ponts i buscar sinergies per al bé comú”, segons afirma el text. “Per seguir desenvolupant amb eficàcia la nostra funció hem de replantejar-nos alguns models que, dit sense falsa modèstia, tantes satisfaccions ens han procurat”, conclouen.