Prop de 300 creuers cancel·lats al Port de Barcelona per l’estat d’alarma

Es tracta d'escales que s'havien de fer al maig, juny i juliol | L'agost sembla "molt impossible", segons la presidenta de la infraestructura

La pandèmia del coronavirus ha aturat el turisme i de retruc la indústria dels creuers, que s’ha vist obligada a cancel·lar fins a 277 escales a Barcelona des de la declaració de l’estat d’alarma fins ara, segons han indicat a l’ACN fonts del port. De moment, les companyies ja han anul·lat les escales d’aquest maig, juny i juliol, mentre que l’agost apunta “molt impossible”, segons revelava la presidenta del port de Barcelona, Mercè Conesa, en una entrevista a Catalunya Ràdio la setmana passada, en què també dubtava que el sector es recuperés a curt termini. Mentrestant, Tarragona, on hi ha l’altre gran port depenent de l’Estat, ha perdut una dotzena d’escales i espera recuperar l’activitat la segona meitat d’any.

Des de la declaració de l’estat d’alarma i la prohibició del govern espanyol perquè atraquessin creuers i desembarquessin els seus passatgers, així com de les línies regulars procedents d’Itàlia –el primer país europeu on el coronavirus va colpejar amb més força– i les Illes Balears, el Port de Barcelona s’ha quedat sense activitat en aquest àmbit. De moment, fins al març d’aquest any, plenament afectat ja per la pandèmia i la declaració de l’estat d’alarma, van passar pel port de Barcelona 52 vaixells –34 menys que el mateix període de l’any passat (-39,5%)– i 198.547 passatgers, un 34,9% menys.

Un dels únics vaixells amb passatgers que ha atracat fins ara a Barcelona és el Costa Deliziosa, que el passat 20 d’abril va poder desembarcar més de 150 passatgers que participaven en una volta al món i portaven més d’un mes en alta mar.

Les connexions amb el Prat, clau per al futur del Port

Barcelona és des de fa anys el primer port europeu en tràfic de creuers, on la majoria comença i acaba recorregut i fa que els passatgers allarguin l’estada a la capital catalana abans o després d’acabar el seu viatge pel Mediterrani. A més, de cara a la recuperació del sector, caldrà veure si algunes de les rutes intercontinentals amb l’aeroport del Prat es mantenen, en especial les que uneixen amb els Estats Units, ja que aporten milers de creueristes cada any.

Segons va assenyalar Conesa, les cancel·lacions fins al juliol s’han anat fent “mes a mes” i a l’expectativa de com evoluciona la pandèmia. “Hem passat de 100 a 0”, lamentava amb referència a la xifra de viatgers. Les companyies treballen amb fins a dos anys de previsió per fer les seves reserves als ports. A tall d’exemple, Norwegian anunciava aquest dijous que ja posava a la venda els seus paquets a partir del 2021 i fins a l’any 2023.

D’altra banda, companyies habituals a Barcelona com MSC mantenen la suspensió de tots els creuers almenys fins el 10 de juliol i Costa Cruceros, que ha hagut d’interrompre la seva activitat per primer cop en 70 anys, no reprendrà els seus viatgers arreu del món fins a finals de juny, com a mínim. Norwegian treballa amb uns terminis semblants a la seva homòloga italiana.

Més informació

Nou comentari