La companyia Norwegian ha anunciat aquest dijous que simplificarà la seva estructura per centrar-se en les rutes de curt radi amb l’objectiu de fer front a la seva delicada situació financera. El mercat de negoci principal seran els països nòrdics, on Norwegian operarà amb una cinquantena d’avions, tot i que també volarà cap alguns destins europeus “clau”. De cara, al 2022, la companyia ampliaria la flota fins als 70 aparells. Una de les conseqüències d’aquesta nova estratègia és el tancament de la base de l’aeroport del Prat per als vols de llarg radi, una mesura que ha aplicat també en d’altres aeròdroms com el de París Charles De Gaulle, Roma Fiumicino, Londres Gatwick, Fort Lauderdale (a Florida), Los Angeles i el JFK de Nova York.

En total, Norwegian té uns 485 treballadors que prestaven servei per als serveis de llarg radi des de l’aeroport del Prat contractats per Norwegian Air Resources Spain, que fa unes setmanes va entrar en preconcurs de creditors. A diferència d’altres països, l’empresa també dona feina als tripulants que volen en trajectes de curt radi dins d’Europa. En aquest sentit, la companyia no descarta seguir operant al Prat en considerar Barcelona “prou important” com per ser inclosa com a destí europeu clau, segons expliquen fonts de Norwegian a l’ACN.

L’aerolínia congela així la seva operativa de llarg radi per les restriccions de viatge i les diferents recomanacions governamentals dels països europeus, que continuen afectant la demanda dels vols de llarg radi que opera la flota de Boeing 787 Dreamliner. De fet, aquesta flota porta sense volar des de la plena irrupció de la pandèmia durant el mes de març. “La demanda futura segueix sent incerta. En aquestes circumstàncies, una operació de llarg radi no és viable per a Norwegian, i per tant, no prosseguiran”, argumenta l’aerolínia.

Reduir el deute

El principal objectiu de la companyia ara és reduït el seu deute xifrat en 1.934 milions d’euros (20.000 milions de corones noruegues) i obtenir entre 4.000 i 5.000 milions d’euros de nou capital mitjançant la combinació d’una emissió de drets als accionistes actuals, una col·locació privada o un instrument híbrid. Segons ha explicat l’aerolínia en un comunicat, amb aquest pla “podrà edificar una sòlida i robusta empresa que atraurà inversors i seguirà servint els seus clients, tant nous com els existents”. Norwegian assegura també que ha rebut recentment una mostra d’interès per a la col·locació privada i que ha reprès les converses amb el govern noruec per a una possible participació estatal.

Norwegian ha admès que aquesta nova estratègia comportarà conseqüències en el terreny laboral. “Amb gran pesar hem d’acceptar que això afectarà companys de tota la companyia. M’agradaria agrair, a cada un dels nostres col·legues, la seva incansable dedicació i contribució a Norwegian al llarg d’aquests anys”, ha comentat el conseller delegat, Jacob Schram. Arreu del món, el nombre de treballadors afectats s’eleva fins als 2.160, sense incloure els de Barcelona.

Nou comentari

Més notícies
La policia ha extremat els controls per verificar les PCR dels viatgers / ACN

Enxampen 10 viatgers al Prat intentant agafar un vol amb PCR falses

Els Mossos investiguen si hi ha una organització darrera de les falsificacions
AVE Barcelona-Madrid / Europa Press

Les nevades obliguen a suspendre l’AVE i a desviar vols cap al Prat

Tampoc hi ha servei de Rodalies entre Manresa i Lleida
Obres al túnel per on passarà el tren llançadora fins al Prat / XFDC

El tren llançadora entre Sants i el Prat arribarà amb cinc anys de retard

L'ex ministra de Foment, Ana Pastor, va assegurar que la connexió estaria enllestida el 2018
Cues de passatgers a l'aeroport del Prat el primer dia de vaga dels vigilants de Trablisa / ACN

AENA renova la subcontractació de Trablisa al Prat

Empresa esquitxada per diverses vagues | Pròrroga d'un any amb opció a un segon