El Gremi d’Hotels preveu recuperar “cert flux” de turistes a partir del maig

El director general del Gremi d’Hotels de Barcelona, ​​Manel Casals, preveu que els hotels de la capital catalana puguin recuperar “cert flux” de viatgers a partir dels mesos de maig i juny, després d’uns mesos de baix moviment a causa de les restriccions de mobilitat pel coronavirus. Ho ha dit aquest dimecres durant una taula rodona sobre la seguretat i la recuperació de la confiança com a factors per a la reactivació del turisme celebrada en el marc de la primera jornada de CETT Smart Tourism Congress Barcelona.

Ha sostingut que el sector hoteler està vivint uns mesos de baix moviment del turisme d’oci així com el de negoci, ja que les fires s’han anat postposant. Gairebé 120 hotels estan tancats ara a la capital catalana, ja que en els últims dies uns 40 establiments han tancat temporalment les portes.

Ocupació estival del 20%

Casals ha recordat que des de principis de març fins a principis de juny els hotels van estar tots tancats pel confinament. Van anar obrint poc a poc durant juny i juliol, fins arribar a un 25% de la planta hotelera de Barcelona oberta –uns 120 hotels– i una ocupació que podia superar el 20% amb un preu “molt inferior”.

A partir de mitjans de juliol van començar a arribar anul·lacions i les ocupacions van tornar a caure, mentre que a l’agost i setembre van recuperar el 20% d’ocupació. Això va fer augmentar de 120 a 140 hotels el nombre d’hotels oberts –més del 30% de l’oferta hotelera normal– fins a l’octubre, quan molts d’ells van haver de tornar a tancar.

Nou comentari

Més notícies
Els hotels han reduït preus per atraure clients després de la pandèmia EUROPA PRESS

El sector hoteler entra en hibernació per l’absència de turisme

Només un 28% dels establiments de Barcelona està en funcionament
Una professional sanitària en un Hotel Salut de Barcelona, durant el pic de la pandèmia / Ajuntament

Els hotels barcelonins reconvertits contra la pandèmia opten a dos premis internacionals

Collboni atribueix part de l'èxit de la iniciativa a la "solidaritat" dels hotelers