Barcelona redueix i trasllada la mediació entre veïns i pisos turístics

El servei passa de 4 a 2 persones i l'assumeix la tinença de Seguretat

El govern municipal redefineix el servei de mediació entre veïns i pisos turístics legals, ajustant-lo a la nova normalitat d’escassos visitants i allotjaments reconvertits en lloguers de temporada. La unitat fins ara l’integraven 4 persones i depenia de la regidoria de Turisme, encapçalada per Xavier Marcé. A partir d’aquest octubre hi haurà la meitat de mediadors, només dos, i s’integraran a l’àrea de Prevenció i Seguretat, que dirigeix el tinent d’alcaldia Albert Batlle.

L’Ajuntament de Barcelona ha tret a licitació un contracte per contractar els dos mediadors. L’encàrrec té una durada prevista de només tres mesos –de l’1 d’octubre al 31 de desembre– i un valor estimat de 42.000 euros. Aquests professionals subcontractats intervindrien en cas de molèsties reiterades en una finca a causa d’un apartament turístic legal, parlant amb la propietat o bé amb els administradors dels allotjaments. No substitueixen en cap cas als visualitzadors de pisos sense llicència turística, que depenen d’Urbanisme.

“El servei de mediadors en habitatges turístics es redimensiona ara tenint en compte la realitat de la ciutat, i queda obert a adaptar-se més endavant a les noves circumstàncies”, expliquen fonts municipals al TOT Barcelona. La reubicació a l’organigrama, afegeixen, respon a una lògica “d’unificar la gestió dels serveis de gestió de conflictes, que s’articula des de la direcció de Prevenció”. En aquesta àrea ja hi ha, des de fa anys, mediadors que atenen conflictes enquistats en comunitats de veïns.

A les bases del concurs, el consistori reconeix que la vida quotidiana d’un turista i d’un resident són “completament diferents” i “en algunes ocasions es poden generar molèsties que afecten la convivència, sobretot per l’ús freqüent d’espais comuns com ascensors, escales o entrada”. També contempla incidències relacionades amb la inseguretat –real o percebuda–, els horaris d’accés o el soroll.

Segons la documentació de la licitació, el govern municipal preveia un contracte de 5 mesos però l’aturada burocràtica durant l’estat d’alarma ha endarrerit la selecció d’adjudicataris i escurçat l’encàrrec. També detalla que els dos mediadors hauran de tenir 3 anys d’experiència com a mínim i treballar 37’5 hores setmanals. La jornada cobrirà “preferentment” 2 tardes i 4 matins de dilluns a divendres, en horaris compresos dins la franja 9h-22h. En situacions especials, també haurien de treballar en cap de setmana o de nit.

Comentaris

    Anònim 13/08/2020 9:16 pm
    Piden detallar en que es gasten els 42000 €???

Nou comentari