De matinada i triplicant la velocitat permesa a la ronda de Dalt. Així va ser enxampat un conductor el passat 7 de gener -amb el toc de queda vigent-, circulant a 162 km/h per un tram on la velocitat màxima és de 60km/h.
El conductor ha estat denunciat penalment per la Guàrdia Urbana, que ha fet un tuit amb una imatge del cotxe infractor i ha recordat que la velocitat excessiva dificulta el control del vehicle, disminueix el camp visual i augmenta la distància de frenada i la gravetat de les lesions.
El desembre passat, la Guàrdia Urbana de Barcelon denunciava també un conductor per circular a 159 quilòmetres per hora a la Ronda Litoral de Barcelona. En concret, la persona anava en direcció Sentit Besòs en una zona limitada a 80 km/h.
Les denúncies per excés de velocitat a Barcelona es van multiplicar per dos el 2020. Així es desprén del darrer balanç de sinistralitat de Barcelona. Segons les xifres municipals, l’any passat es van interposar 604.104 denúncies, gairebé el doble que el 2019, 347.173.
La ciutat de Barcelona estrenarà per primavera una trentena de nous radars de velocitat, amb el que l’Ajuntament vol forçar un alentiment de la circulació dins la trama urbana. Artèries tan concorregudes com Gran Via, Aragó, Urgell, General Mitre, Balmes o Meridiana tindran a partir d’abril control fotogràfic per caçar els conductors infractors. Es tracta d’un projecte anunciat per l’any passat, que s’ha endarrerit fins a dues vegades. És l’acció més visible de l’estratègia Ciutat 30, que vol aplicar a la majoria de carrers de Barcelona aquest topall de velocitat a fi d’evitar accidents i incentivar la mobilitat a peu
A banda, el consistori vol col·locar “radars pedagògics” en entorns escolars. Es tracta de detectors de velocitat que simplement indiquen als conductors dels km/h als que circulen i, si són excessius, els demana reduir gas. Aquests aparells només informen, és a dir, que no multen.