Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Denunciat per circular a 170 quilòmetres per hora en un tram de 80
  • CA

La Guàrdia Urbana de Barcelona ha denunciat penalment un conductor d’un cotxe que circulava a 171 quilòmetres per hora en un tram limitat a 80 km/h. En aquest sentit, corria a més del doble de la velocitat permesa. A través de les xarxes socials s’han fet ressò del cas. “Denunciem penalment un conductor d’un vehicle que circulava a 171 km/h en un lloc limitat a 80 km/ h.”

A través de Twitter han recordat que excedir els límits de velocitat pot comportar penes de presó de tres a sis mesos, una multa de sis a 12 mesos i la retirada del carnet de conduir durant un període de temps que pot anar d’un any als quatre anys de duració.

Els fets es remunten al 6 de gener, quan aquesta persona, de la qual no ha transcendit cap detall sobre la seva possible identitat, circulava per la Ronda de Dalt a les 2 hores i 44 minuts de la matinada i anava en direcció Besòs.

Aquest dissabte un fet similar transcendia de forma pública. La Guàrdia Urbana de Barcelona explicava a través de les xarxes socials que denunciaven penalment “un vehicle que circulava per la Ronda de Dalt a 176 km/h en un tram limitat a 60 km/h”. Aquest conductor gairebé triplicava la velocitat permesa.

Les denúncies per excés de velocitat a Barcelona es van multiplicar per dos el 2020. Així es desprén del darrer balanç de sinistralitat de Barcelona. Segons les xifres municipals, l’any passat es van interposar 604.104 denúncies, gairebé el doble que el 2019, 347.173.

La ciutat de Barcelona estrenarà per primavera una trentena de nous radars de velocitat, amb el que l’Ajuntament vol forçar un alentiment de la circulació dins la trama urbana. Artèries tan concorregudes com Gran Via, Aragó, Urgell, General Mitre, Balmes o Meridiana tindran a partir d’abril control fotogràfic per caçar els conductors infractors. Es tracta d’un projecte anunciat per l’any passat, que s’ha endarrerit fins a dues vegades. És l’acció més visible de l’estratègia Ciutat 30, que vol aplicar a la majoria de carrers de Barcelona aquest topall de velocitat a fi d’evitar accidents i incentivar la mobilitat a peu

A banda, el consistori vol col·locar “radars pedagògics” en entorns escolars. Es tracta de detectors de velocitat que simplement indiquen als conductors dels km/h als que circulen i, si són excessius, els demana reduir gas. Aquests aparells només informen, és a dir, que no multen.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa