Prop d’un miler de persones es van veure afectades aquest dilluns per l’avaria en un tren d’alta velocitat de Ouigo que feia el trajecte entre Barcelona i Madrid. L’incident va tenir lloc cap a les onze de la nit en el tram entre els municipis saragossans d’Alhama de Aragón i Ariza i va obligar a interrompre el servei durant tres hores, deixant els passatgers atrapats en aquest punt mentre els operaris provaven de reparar l’avaria finalment sense èxit.
Els problemes tècnics van afectar principalment un dels dos combois del tren de Ouigo, de manera que una part important dels usuaris va haver d’esperar a un altre tren que va sortir de la capital catalana a les cinc del matí per recollir-los a l’estació de Calataiud i portar-los cap a l’estació d’Atocha de Madrid. L’altre dels combois del tren va poder seguir el trajecte i va acabar arribant a la capital espanyola cap a les cinc de la matinada aproximadament.
Una calor “insuportable”
A través de les xarxes socials, els passatgers del tren van voler mostrar el seu malestar per les llargues hores d’espera sense aire ni llum i amb una calor “insuportable” i per la manca d’informació per part de la companyia durant el temps que van haver d’estar aturats per aquests problemes tècnics.
Compensació per un “error tècnic”
Segons ha informat la companyia a través d’una publicació a les xarxes socials, l’avaria va ser provocada per un “error tècnic” que va deixar el transport sense cap mena de subministrament elèctric. Per ara es desconeixen més detalls sobre com es va produir aquest incident, però Ouigo ja ha anunciat l’obertura d’una investigació interna per tal d’esclarir els fets i depurar responsabilitats. Així mateix, la companyia ha confirmat que tornarà els diners dels bitllets als prop d’un miler de viatgers afectats i els donaran una compensació extra del doble del valor que van pagar pel passatge.