Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
La reforma ‘verda’ de Pi i Maragall pren un carril més als cotxes
  • CA

La reforma definitiva del carrer de Pi i Maragall és encara més ambiciosa contra la limitació dels vehicles del que havia anunciat l’Ajuntament a finals d’any. Ara s’ha apostat per eliminar un altre carril més dels que tenia pensat i per això aquest tram de 690 metres de llarg passarà dels quatre carrils de circulació i els dos d’aparcament a només dos, un per cada sentit de la marxa, per on hi passaran busos i trànsit local.

Actualment, aquesta via està ocupada en un 62% per la circulació de cotxes, motos, furgonetes, taxis i busos i en un 38% per vianants. L’Ajuntament pretén donar-li la volta a la situació i reduir el percentatge d’espai que ocupen els vehicles fins al 30% i augmentar el dels vianants i la vegetació fins al 70%. A més, volen que amb la vegetació s’aconsegueix un 80% d’ombra en tot aquest espai, de 25.000 metres quadrats de superfície. Per això es plantaran 142 arbres més per arribar a 210. Per fomentar l’estada a l’espai, també s’instal·laran 42 bancs i 121 cadires.

Una de les novetats que disposarà el carrer de Pi i Maragall serà un carril bici. De pujada estarà segregat, és a dir, que només hi circularan bicicletes i patinets, siguin elèctrics o no. De baixada, aquests conductors s’hauran de conformar i compartir espai amb busos, serveis i trànsit local. La velocitat limitada en tota la via estarà limitada a 30 quilòmetres per hora.

Transformació de Pi Margall / Ajuntament de Barcelona
Transformació de Pi Margall / Ajuntament de Barcelona

Obres de 17 mesos

Les orbes tindran una durada gairebé d’un any i mig, de 17 mesos, en concret, i permetran unir els barris del Camp d’en Grassot i Gràcia Nova, la Vila de Gràcia, la Salut, Can Baró i el Baix Guinardó. S’hi destinarà un pressupost total de 13,6 milions d’euros per començar a executar el pla al juny. “Cal promoure ciutats saludables, i en aquest sentit, invertir en natura és invertir en salut”, diu l’Ajuntament. “Els espais verds milloren la qualitat de l’aire, regulen la temperatura, redueixen el soroll, regulen els fluxos d’aigua, milloren la biodiversitat, milloren el paisatge urbà i afavoreixen una visió més agradable i propera a la natura i, per tant, són clau per a la salut i el benestar dins l’entorn urbà”, afegeixen.

Les principals espècies d’arbres a Pi i Margall que seran els magraners, les pomeres de flor, les alzines, els saücs, els cirerers ornamentals o les xicrandes, entre altres, i pel que fa als arbusts s’opta per la murtra, el romaní, la grevíl·lea, l’espígol o el llentiscle, diu l’Ajuntament.

Comparativa entre l'estat actual del tram entre els carrers Encarnació i Sant Lluís i la recreació de la futura plaça que es crearà en aquest àmbit / Ajuntament de Barcelona
Comparativa entre l’estat actual del tram entre els carrers Encarnació i Sant Lluís i la recreació de la futura plaça que es crearà en aquest àmbit / Ajuntament de Barcelona
Més notícies
Render de la transformació de Pi i Maragall / Ajuntament de Barcelona
La pacificació de Pi i Margall crearà un eix verd per connectar Gràcia i Horta-Guinardó
Notícia: La pacificació de Pi i Margall crearà un eix verd per connectar Gràcia i Horta-Guinardó
Comparteix
L’Ajuntament destina 13,6 milions a les obres, que començaran el juny del 2022
Teulada d'amiant a l'interior d'una illa de cases del carrer Pi i Margall, que serà un futur supermercat / Jordi Play
El Síndic de Barcelona estira les orelles a Colau per inacció amb l’amiant
Notícia: El Síndic de Barcelona estira les orelles a Colau per inacció amb l’amiant
Comparteix
Retreu que no s’hagi elaborat encara el cens sobre el material tòxic promès el 2017 i obrirà una investigació
Teulada d'amiant a l'interior d'una illa de cases del carrer Pi i Margall, que serà un futur supermercat / Jordi Play
Un canvi legal desencalla la retirada d’una gran teulada d’amiant
Notícia: Un canvi legal desencalla la retirada d’una gran teulada d’amiant
Comparteix
Una modificació introduïda en la negociació dels pressupostos esborra l'escull que obstaculitzava substituir una coberta insalubre a un interior d'illa al Baix Guinardó
La regidora de Mobilitat, Laia Bonet | ACN
El PSC qüestiona ara l’aposta de Colau per la superilla de l’Eixample
Notícia: El PSC qüestiona ara l’aposta de Colau per la superilla de l’Eixample
Comparteix
Laia Bonet, tinenta d'alcalde i regidora de Mobilitat, creu que el model a seguir és el planejat al carrer de Pi i Maragall

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Francesc Marquillas Masó a març 19, 2022 | 10:25
    Francesc Marquillas Masó març 19, 2022 | 10:25
    Tenint el parc de les aigües a Alfons X, el parc Güell a 15 minuts, la zona del Carmel a tocar, quina necessitat hi ha de destrossar una avinguda com la de Pi i Margall on les voreres ja tenen 4 metres d'ample? Aquesta zona no és una destinació de vacances. Aquí hi vivim, i son moltes les vegades que hem de parar amb el cotxe per carregar i descarregar. Com ho farem ara si no volem parar el trànsit? A més a més, aquestes zones ajardinadas que no es poden tancar serviran per que grups de persones es trobin per muntar festes a qualsevol hora del dia o, pitjor encara, de la nit! Com a veí estic absolutament en contra d'aquesta desgraciada reforma.
    • Icona del comentari de: Jaume aumedes a març 19, 2022 | 21:57
      Jaume aumedes març 19, 2022 | 21:57
      A colau l.importa una merda las furgonetas de carga y descarga esperem plegui aviat per el be de Barcelona
    • Icona del comentari de: Jordi a març 23, 2023 | 15:36
      Jordi març 23, 2023 | 15:36
      Com a veí estic totalment a favor de la reforma. La ciutat ha d' enverdir-se i no té cap mena de sentit tenir un carrer amb 6 carrils per a cotxes, cap ni un.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa