Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
La reforma de la Meridiana traurà carrils al trànsit fins a Felip II
  • CA

La reforma de la Meridiana continua estenent-se i, mentre va completant etapes, ja preveu les obres d’un nou tram. Un cop que els treballs ara en marxa entre Mallorca i Josep Estivill acabin el pròxim mes de maig, la renovació de l’avinguda es donarà una petita treva fins a la tardor, quan es preveu que la remodelació s’expandeixi dues cruïlles més enllà per seguir aprofundint en el districte de Sant Andreu i arribar fins al carrer de Felip II, on també se suprimiran un carril d’entrada i un altre de sortida a la circulació de vehicles, com s’està posant en pràctica al llarg de més d’un quilòmetre des de Glòries.

L’Ajuntament de Barcelona ha anunciat que ha emprès els tràmits perquè les obres fins a Felip II comencin a la tardor. El consistori compta que el nou tram estigui finalitzat l’estiu de 2023. Aquí la calçada seguirà el mateix patró que a la resta de la reformulada Meridiana; és a dir, dos vies de circulació general i un per a busos i taxis en cada sentit, una mitjana central amb carril bici segregat de la resta de carrils i voreres que guanyen amplada, amb arbres i parterres. A més, les futures obres eixamplaran l’espai per a vianants i ciclistes que atravessarà el tronc central de la Meridiana perquè esdevingui una rambla a l’alçada de la plaça Ferran Reyes i els jardins de Maria Soteras.

Recreació de la Rambla que es preveu entre la plaça de Ferran Reyes i els jardins de Maria Soteras / Ajuntament de Barcelona
Recreació de la Rambla que es preveu entre la plaça de Ferran Reyes i els jardins de Maria Soteras / Ajuntament de Barcelona

Abans, però, s’obrirà per complet a la circulació el segment que va de Mallorca fins a Josep Estivill. A més dels canvis a les vies de circulació, s’hi han reformat voreres i passos de vianants. A més, s’ha reduït un carril de sortida per a vehicles en el tram València-Mallorca, de manera que la calçada serà uniforme amb dos carrils de trànsit i un per a busos per cada banda des de Glòries i fins a Josep Estivill.

La següent etapa que s’albira allarga la rehabilitació de la Meridiana fins a la Trinitat Vella, de Fabra i Puig fins al pont de Sarajevo. L’Ajuntament no anticipa dates per a les obres, si bé indica que els treballs preliminars per traçar l’avantprojecte s’abordaran a la tardor.

Recreació virtual de la Meridiana reformada a l'alçada de Josep Estivill / Ajuntament de Barcelona
Recreació virtual de la Meridiana reformada a l’alçada de Josep Estivill / Ajuntament de Barcelona

El govern d’Ada Colau presumeix que la remodelació certifica el seu compromís amb els barris que la Meridiana penetra, sovint identificats amb la Barcelona menystinguda. L’exectiu enfatitza que “passen de patir l’efecte barrera i la fractura” d’una “gran autopista urbana a gaudir d’un espai públic més humà i acollidor”.

L’Ajuntament destaca que la transformació entre Glòries i Felip II sumarà 1,7 quilòmetres, 94.000 metres quadrats de superfície renovada, 560 nous arbres plantats i uns 10.000 metres quadrats de zones ajardinades. S’hi aboquen 28,4 milions d’euros, inclosos sis milions procedents dels fons europeus anticrisi Next Generation.

Més notícies
El síndic de greuges de Barcelona, David Bondia / Jordi Play
El síndic de Barcelona dona la raó al 60% de queixes de la ciutadania
Notícia: El síndic de Barcelona dona la raó al 60% de queixes de la ciutadania
Comparteix
El 2021 es van presentar 3.400 queixes i consultes, la majoria sobre les terrasses i els botellots a la ciutat
Un tramvia, en una imatge d'arxiu / S.B.
Barcelona aprova compesar els comerços afectats per la unió del tramvia
Notícia: Barcelona aprova compesar els comerços afectats per la unió del tramvia
Comparteix
Valents treu endavant la proposta amb el suport de Junts, Cs i PP i l'abstenció del govern i d'ERC
Trànsit dens a la Ronda de Dalt, a l'altura de Pedralbes / ACN
MAPA | La bretxa del cotxe a Barcelona: els barris on hi ha més vehicles
Notícia: MAPA | La bretxa del cotxe a Barcelona: els barris on hi ha més vehicles
Comparteix
Dos de cada 10 vehicles censats a Barcelona no poden circular mentre funciona la zona de baixes emissions (ZBE)
Zona propera a l'estació de metro Encants, al barri del Camp de l'Arpa del Clot, on hi ha major densitat de població d'origen rus / Google Maps
La comunitat russa a Barcelona s’ha multiplicat per vuit en 20 anys
Notícia: La comunitat russa a Barcelona s’ha multiplicat per vuit en 20 anys
Comparteix
La població amb nacionalitat del país més extens del món ha passat de 973 el 2001, a 8.073 el 2021

Comentaris

  1. Icona del comentari de: T@M a març 26, 2022 | 10:29
    T@M març 26, 2022 | 10:29
    Quina gran pifiada, una mes .... això no para.
  2. Icona del comentari de: ton c. a març 26, 2022 | 10:36
    ton c. març 26, 2022 | 10:36
    si volem acabar amb la contaminació. eliminem tots els carrils per a cotxes i posem-los per a bicis, i apa cas resolt,no hi ha més imcompetència, qui diu incompetència diu interessos, dels polítics?, perque delTRANSPORT PÚBLIC EN PARLEN POC, I HAURÍA DE SER EL CAVALL DE BATALLA D´AQUESTA GUERRA.
  3. Icona del comentari de: Luis a març 27, 2022 | 10:22
    Luis març 27, 2022 | 10:22
    Reduir carrils fan més emisions contaminants per embotellaments, marxes curtes, etc i d'això no dieu res ?‍♀️??‍♂️?‍♀️??‍♂️, la imparcialitat periodística d'aquest article pamflet deixa molt que desitjar

Respon a T@M Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa