La seu del RACC ha acollit aquest dimarts la roda de premsa en la qual s’ha presentat l”Estudi RACC sobre la convivència de la mobilitat a Barcelona’, i les seves conclusions han posat en manifest la percepció que té part de la ciutadania respecte a un dels temes urbanístics estrella dels dos mandats de l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau: les superilles.
Segons aquest estudi, el 51% dels barcelonins consideren que els carrers pacificats (superilles, carrers de 30 km/h o de plataforma única) no assoleixen el seu objectiu de millorar la convivència entre els diferents modes de transport que conflueixen a la ciutat (cotxes, motos, bicicletes o patinets). Això no és tot. Un 48%, a més, creu que les pacificacions no aconsegueixen millorar la percepció de seguretat a l’hora de moure’s per la ciutat. En aquest sentit, també és important destacar que un 38% dels incidents viaris es produeixen en espais on el vianant té prioritat: els passos de vianants (13%), les voreres (16%) i els carrers de plataforma única (9%).
L’estudi s’ha fet a partir de 2.000 enquestes i 25.000 observacions
Aquests resultats els ha obtingut RACC després de fer més de 25.000 observacions a conductors a 17 punts clau de la ciutat i 2.000 enquestes que tenien l’objectiu entendre com a part de la ciutadania veu la mobilitat de la Barcelona actual. Tanmateix, és important destacar que aquest treball és la continuació d’un altre que es va fer sobre convivència el 2017.
Una altra conclusió de l’estudi que el president del RACC, Josep Mateu, ha destacat a la roda de premsa d’aquest dimarts és que la percepció d’inseguretat dels barcelonins ha empitjorat a l’hora de desplaçar-se per Barcelona i que la convivència entre els diferents modes de transport genera “més estrès”. La cap d’estudis de Mobilitat RACC, Alba Rey, ha especificat que 4 de cada 10 ciutadans considera que moure’s per Barcelona és insegur.