Li fan pagar 65 euros perquè no li accepten una PCR en català al Prat

Una viatgera es queixa que li facin traduir un comprovant sanitari per viatjar des de l'aeroport

65 euros per traduir un certificat de PCR en català i prendre un vol. És el que Laura Moreno assegura que li ha passat a l’aeroport del Prat per demostrar que no està contagiada de la Covid-19 i poder viatjar. Moreno ha opinat que és “lamentable” que no s’accepti el comprovant en català a l’aeroport de Barcelona, tal com ella mateixa ha denunciat en un missatge a Twitter que s’ha fet viral aquest divendres.

Portaveus del Prat consultats pel TOT Barcelona han admès que no és el primer cop que es troben amb una queixa semblant. Han recalcat que no és decisió de l’aeròdrom barceloní ni tampoc d’Aena quin són els idiomes acceptats en la documentació requerida a causa de la pandèmia per pujar a l’avió i entrar o sortir del país.

Les mateixes fonts han afegit que els requisits els estableix cada estat, que delimita en quines llengües poden presentar-se els certificats per autoritzar l’entrada i la sortida del país. “Les aerolínies apliquen la norma del país de destinació, cada estat estableix el tipus de prova, com s’ha de documentar, els dies que fa que està feta… i les aerolínies usualment apliquen aquestes normes. L’aeroport ni demana proves ni les controla ni intervé”, indica un portaveu d’Aena. En el cas de l’Estat espanyol, els criteris els marca el Ministeri de Sanitat.

Més informació

Comentaris

    uno que vive en Tabarnia 12/06/2021 3:50 pm
    lliço de comprensio, va passar al Prat, ha on la guardia serri el pot damenar, con que son grans poliglotes, i aixo el vaig veure amb els meus ulls, cridar a uns senyors estrangers amb el castella cerrao que eren uns inutils al control de aduanes, vaja qui cridava, solsament l,hi faltava la boina roscada, i si arriva asser el documet amb angles, que hages passat?, dons si va a un pais d,europa al igual ho eccepten, tambe l,hi aguesin fet traduir? o per no fer el ridicul l,aguesin deixat passar?
      Marina Arenys 13/06/2021 9:41 am
      T'equivoques, el català és un idioma oficial a la UE en tant que Andorra el té com a únic idioma oficial i forma part de la UE. En tot cas el tema no és aquest, el Ministeri de Sanitat hauria de permetre que qualsevol ciutadà espanyol aporti la documentació en qualsevol dels idiomes oficials a Espanya. I sinó que després no diguin que el català no està perseguit a Catalunya... Es delaten cada dos per tres amb coses com aquesta!
    Pedro 12/06/2021 2:33 pm
    Que el catalán NO es un idioma oficial en la UE.
      Marina Arenys 13/06/2021 9:39 am
      T'equivoques, el català és un idioma oficial a la UE en tant que Andorra el té com a únic idioma oficial i forma part de la UE. En tot cas el tema no és aquest, el Ministeri de Sanitat hauria de permetre que qualsevol ciutadà espanyol aporti la documentació en qualsevol dels idiomes oficials a Espanya. I sinó que després no diguin que el català no està perseguit a Catalunya... Es delaten cada dos per tres amb coses com aquesta!
        Xavier 14/06/2021 9:40 pm
        Andorra no pertany a l’UE. Els idiomes oficials a l’UE són tots els que demanen els estats membres. Cap estat membre ha vindicat com llengua pròpia el català.
      En Pepet 12/06/2021 9:00 pm
      I ?????
      Anònim 12/06/2021 2:46 pm
      A Espanya si
        Laura Moreno 12/06/2021 5:01 pm
        Soc la Laura Moreno i no em vaig despistar. Simplement em vaig informar de tot plegat abans de viatjar i volia denunciar les formes en que es fan les coses en aquest país, ja que un cop mes diré que em sembla lamentable.
          Anònim 12/06/2021 6:27 pm
          Es vergonyós qué no ans respectin la nostre llengua .No som extraterrestres ..
        És igual que el català sigui oficial en alguna comunitat autònoma espanyola @Anònim 12/06/2021 3:36 pm
        L'important és el destí. La passatgera es va despistar i li ha costat, amb raó, 65 eurets. No cal donar-li més voltes a l'assumpte. És interessant que reconeguis tàcitament amb la teva entrada, @Anònim , que aquestes CCAA on es parla català són Espanya.
    Persones no humanes 12/06/2021 11:29 am
    A l'Argentina una orangutana anomenada "Sandra" va ser declarada per una jutge "persona no humana". Només per això qualsevol secessionista català pot ser considerat persona.
      Ricard 12/06/2021 12:52 pm
      Per cert del teu comentari és dedueix que consideres que qui defensa l'ús de la llengua catalana és "secessionista". Doncs deus ser que la Constitució és secessionista, ja que defensa totes les llengües peninsulars, i per tant encabeix la possibilitat de fer un referèndum d'autodeterminació sense haver de reformar-se. Per contra si no consideres que la llei comuna afavoreix l'autodeterminació ens estàs dient que defensar la llengua dels catalans hi fan només els "secessionistes" i no la resta de ciutadans. Per tant està clar que continuar dins l'Estat dels castellans és garantia de l'extinció de la llengua catalana, perquè els catalans en som minoris. Efectivament, com que la majoria dels "espanyols" no són "secessionistes" catalans està clar que volen exterminar la llengua. El teu alegat de que l'única manera de defensar a llengua es per la via de la independència política ha quedat claríssim. Moltes mercès.
        No és així @Ricard 12/06/2021 1:57 pm
        L'ús d'una llengua o una altra no té res a veure amb ser secessionista català o de qualsevol altre país. Dos exemples elementals: el molt dretà Sr. Pou que és català de socarrel, parla català i no és secessionista. Albano Dante Fachín, argentí i secessionista català, va començar a parlar català (i d'aquella manera) després de decidir-se pel secessionisme català. Et posaré un tercer exemple: Lord Byron va anar a Grècia (S XIX) a col·laborar amb la independència grega de Turquia; lord Byron era anglès, si parlava grec era el clàssic, no el d'època; va anar a Grècia per ideologia, no per la llengua i va morir allà. La llengua no fa al secessionista; ho fa l'ideologia.
          Ricard 12/06/2021 2:13 pm
          Parla amb "Persones humanes", no amb mi. És ell el de la teoria, no jo.
            Yvette 12/06/2021 6:29 pm
            Es vergonyós qué no ans respectin la nostre llengua .No som extraterrestres ..
            Tu ets teoria pura @Ricard ... 12/06/2021 3:41 pm
            .... de la nacional-nacionalista catalana, és clar. Tot el que dius és el que el nacionalisme català clàssic ve dient des de fa un segle. No hi ha ningú més teòric i menys original que tu; només repeteixes una i altra vegada el mateix que està en infinitat de textos.
      Ricard 12/06/2021 12:40 pm
      A l'argentina fa els que els rota perquè es van treure els castellans de sobre. Si nosaltres també volem fer-ho seguint el teu raonament qualsevol argentí pot ser considerat persona des de fa quasi dos segles.
    ton c. 12/06/2021 9:10 am
    no sabe uste que etamos en epaña coño, res de nou sota la caoa del sol, seguim
    14
    16
    Respon
    Miquel 12/06/2021 8:42 am
    On és la Generalitat? I el "govern amic"?
    Junquerisme espsoe.genocides del català 12/06/2021 6:15 am
    El genocidi del català es la taula del sanchez.155. Junqueras, un aplauso
    29
    11
    Respon
    Ramon 12/06/2021 12:49 am
    Oriol Junqueras estima Espanya. Ell estima els espanyols.
    37
    24
    Respon
    Ramon 12/06/2021 12:12 am
    Allò de les bèsties amb forma humana és discutible. N'hi ha que tenen forma d'altres mamífers..
    23
    16
    Respon
    On és la notícia? 11/06/2021 11:04 pm
    Si el text ho diu tot: “Les aerolínies apliquen la norma del país de destinació". Quan viatges t'has d'informar de les coses importants i una d'elles és que el català et serveix per anar a Olot però no a Estocolm, per posar un exemple.
    14
    34
    Respon
      Ricard 12/06/2021 11:18 am
      No, la notícia és que els castellans només fan valdre la seva llengua i miren de fotre les demés. Mira la programació de cursos de català amb l'lnstitut Cervantes i compares amb la mateixa programació a qualsevol universitat alemanya. Poder fer servir una llengua no depèn de l'atzar, sinó de com la defenses. I a tu, pel que dius, ja et va bé que maltractin la llengua dels catalans. Tu mateix, però no facis proselitisme cínic. Més que res per no enganyar fent-te el cosmopolita (realment un monolingüe xenofob de Chamberí).
      69
      18
      Respon
        Deixa't de tonteries @Ricard 12/06/2021 11:25 am
        El problema, com diu la notícia, està al país destí. Com que no diuen on anava la passatgera no sabem quin país ha maltractat la llengua catalana. Queixa't a aquest país, Ricard, quan ho esbrinis.
          Ricard 12/06/2021 12:38 pm
          Per els xenòfobs la llengua dels catalans i Catalunya són una ximpleria? No, quan la combaten per terra, mar i aire. No enganyem. Es una política d'Estat. La prova es que entre les llengües vàlides per acreditar no hi és la catalana, PERÒ EL CASTELLA SI. Es una decisió política, no tècnica. I els castellans sempre ajuden a exterminar les llengües que no els complauen. I sobretot volen destruir la més forta sense Estat, el català. Es una guerra contra nosaltres, no un afer burocràtic. No són neutrals els castellans. Mai ho han estat i mai en seran. Malparits.
            El ximplet ets tu @Ricard 12/06/2021 2:01 pm
            Ni tan sols critiques els textos. Comences a escriure incoherències sense sentit i acuses de coses o no estan al text o que no es dedueixen del seu contingut. Definitivament el ximplet ets tu, Ricard.
            25
    El.. 11/06/2021 10:57 pm
    Negatiu, negativo, negative negatif....què.complicat mare de Deu!!!
    Pepe 11/06/2021 9:57 pm
    Poca cultura democràtica, ras i curt.
      Ricard 12/06/2021 11:20 am
      Ets molt climent. Es xenofòbia. Qui negocia la norma internacional son els castellans per a tots els "espanyols" I ells boicotegen el català a posta per fotre la llengua.
      74
      29
      Respon
      Poca cultura de la viatgera @Pepe 12/06/2021 9:40 am
      Ras i curt.

Nou comentari