L’antiga farmàcia de la Estrella, al barri Gòtic, ja té nou llogater, Tal com ja va avançar el TOT Barcelona, a l’establiment del carrer de Ferran, 7, hi ha obert una bijuteria-joieria. Ara, el que ja s’ha confirmat és quina és la firma que s’hi ha instal·lat. Es tracta de Miramira. Fins ara, la immobiliària que ha gestionat el lloguer de la botiga, Gramar, no havia facilitat quina empresa era. Tal com va poder comprovar aquest mitjà, la botiga es llogava per uns 8.000 euros al mes. El comerç ja està obert.
Sobre la façana de l’antiga farmàrcia de la Estrella hi ha, a banda i banda de l’aparador, anuncis de Miramira. D’altra banda, s’han conservat i restaurat els rètols històrics, amb el nom i la fusteria, com exigeix la normativa municipal. En el seu moment, l’Ajuntament ja va explicar que el permís d’obres anava vinculat al fet que s’havien de fer actuacions per recuperar i fer valdre el mobiliari interior i exterior protegit. Tal com es pot veure en la imatge inferior, s’ha restaurat el sostre de fusta, els mobles i el terra hidràulic.

Peces d’acer banyades amb or de 14 quilets
Darrere de Miramira hi ha l’empresari Miguel Cheng, que va crear la firma amb la idea de fer joieria d’alta qualitat, elegant i assequible. La seva oferta se centra en peces d’acer inoxidable que han estat banyades amb capes d’or de 14 quilets. La companyia es va fundar el 2022 a Madrid. L’any passat, va tancar amb una facturació d’uns 20 milions d’euros. A Catalunya, Miramira té una desena de botigues. Una de les més importants és la que va obrir a principis del 2026 al carrer de Pelai, 36.
La farmàcia va obrir el 1840
La farmàcia de la Estrella era un comerç històric de Barcelona que està preservat patrimonialment. Va ser fundat el 1840 i va tancar el 2021. Els titulars del negoci no van poder arribar a un acord amb la propietat del local i van traslladar la farmàcia al carrer dels Banys Nous, 14, on encara està oberta. La farmàcia era el comerç més antic del carrer de Ferran, considerada la milla d’or de Barcelona a finals del segle XIX.
Després que la farmàcia abaixés la persiana, el local va estar dos anys tancat. La primavera del 2023, va obrir-hi un negoci de derivats del cànnabis. Poc després, l’Ajuntament va clausurar el comerç perquè funcionava sense llicència. Quan va regularitzar la seva situació, va poder tornar a funcionar, però va haver de preservar el nom de la farmàcia, el terra i el mobiliari. Posteriorment, l’establiment va tancar.




