Una food truck s’ha instal·lat davant del Palau Robert, al capdamunt del passeig de Gràcia de Barcelona, en què ofereixen sucs i batuts de fruita i verdura que ha estat descartada per ser venuda a establiments i mercats. Les begudes que serveixen són gratis.
La parada on s’elaboren els sucs i els batuts amb fruita fresca desestimada per al comerç forma part d’una exposició sobre el malbaratament alimentari que el Banc d’Aliments organitza. S’exhibeix al Palau Robert fins al 28 d’agost. La food truck, però, s’hi estarà menys dies. El pròxim 15 de juliol ja plegarà veles.
Mentrestant, al remolc s’espremen fruites i verdures procedents dels excedents que queden fora de la venda a l’engrós a Mercabarna. La fruita que s’empra procedeix del magatzem de Foodback, el centre d’aprofitament alimentari de Mercabarna, on es traslladen fruites i verdures que queden fora del circuit de comercialització i a la qual s’intenta donar-li sortida. En primer terme, acaben assortint entitats socials, però en altres casos “es transforma per ser aprofitada al màxim”, explica Mercabarna.
Una fundació vinculada a Càritas
Els sucs i batuts els serveixen personal de Foment i Treball, una fundació d’inserció laboral vinculada a Càritas. L’entitat col·labora amb la Foodback de Mercabarna, “duent a terme el triatge de fruites i hortalisses que formen part dels excedents dels paradistes i les empreses” del mercat central de Barcelona, informa Foment i Treball.
Els aliments que són descartats per a la venda i es traslladen al magatzem condicionat per Mercabarna acaben sent enviats al Banc d’Aliments, que s’encarrega de distribuir-los perquè entitats socials en facin profit. Foment i Treball afegeix que “les persones contractades per realitzar el triatge al Foodback de Mercabarna són persones que formen part de col·lectius en situació de vulnerabilitat”.
L’accés a la mostra del Banc d’Aliments al Palau Robert és de franc. Es pot visitar de 09.00 a 20.00 hores. L’horari s’escurça el diumenge, quan tanca a les 14.30 hores.