Rodalies Catalunya ha informat a través de Twitter que la sortida de la via 2 de l’Estació d’Arc de Triomf, la qual permet sortir per l’avinguda Vilanova, romandrà tancada durant els 10 mesos que durin les obres a l’estació. Des de Rodalies, han comunicat que l’accés i la sortida de la vida 2 s’ha de fer pel carrer de Nàpols, del barri del Fort Pienc.
El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) va posar en marxa les obres aquest dilluns amb l’objectiu de perllongar les andanes de l’estació i, d’aquesta manera, augmentar considerablement la longitud i la capacitat dels combois que passaran per Arc de Triomf. El pressupost dels treballs és de 2,9 milions d’euros i durant els 10 mesos d’obres l’estació continuarà operativa. La intenció, a més, és que les andanes perllongades ja puguin estar en funcionament d’aquí a set mesos.
Trens amb més places
“És una obra molt necessària, petita, però que té molta importància“, va recordar la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, en un acte celebrat aquest dilluns en el qual també van participar el conseller de Territori de la Generalitat, Juli Fernàndez, i la tercera tinenta d’alcaldia i regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Laia Bonet. D’altra banda, Sánchez va recalcar que els nous combois permetrien incrementar la quantitat places que gestiona aquesta parada que connecta Barcelona amb territoris propers, com la ciutat de Badalona o la comarca del Maresme.
És important recordar que aquestes obres han arrencat amb retard. La idea era que es realitzés en l’anterior Pla d’infraestructures ferroviàries de Rodalies de Barcelona, que corresponia al període comprès entre els anys 2008-2015. El projecte, però, no es va acabar executant el 2012, quan es va estrenar el nou vestíbul d’aquesta estació de la capital catalana.