Demanen dos anys de moratòria per no reduir mestres en escoles vulnerables

Famílies de 14 escoles i instituts de Barcelona s’han manifestat aquest dilluns a la plaça de Sant Jaume en contra que el Departament d’Educació els resti mestres i ajuts econòmics el proper curs, quan la conselleria els deixarà de catalogar com a centres de complexitat. Les Associacions de Famílies d’Alumnes han considerat “inadmissible” la retallada de dotacions en els centres barcelonins afectats, que atenen un alt percentatge de població desfavorida i nouvinguda. Proposen que s’estableixi una moratòria de dos anys abans que la Generalitat decideixi si convé reduir personal i ingressos a aquests col·legis.

Els manifestants opinen que el canvi de qualificació dels centres per equiparar-los amb centres ordinaris “no recull la seva realitat després de dos cursos escolars en pandèmia”. De fet, asseguren que la situació econòmica de moltes llars ateses per les escoles que són objecte del canvi “ha empitjorat molt” i “ha augmentat fortament la quantitat d’alumnat vulnerable”.

Les Associacions de Famílies d’Alumnes dels centres afectats -que es troben a Ciutat Vella, l’Eixample Dret, Sant Andreu, Sants-Monjuïc i Horta– demanen revisar les mesures amb dades actualitzades que tinguin en compte l’impacte de la crisi generada per la pandèmia sobre l’alumnat i les seves famílies. També demanen revisar els criteris d’assignació de les ajudes per atendre població vulnerable a la pobresa i, a més, volen reunir-se amb el conseller d’Educació, Josep González Cambray. Les famílies compten amb el suport dels sindicats CCOO, UGT, CSC, USTEC i CGT, entre d’altres.

Nou comentari

Més notícies
Jaquetes penjades en una aula d'un institut / ACN

Famílies de Nou Barris denuncien que els han adjudicat instituts a més d’una hora de casa

Asseguren que si no accepten la plaça perdran les beques
Alumnes a una escola bressol / Europa Press

Famílies de vuit escoles demanen paralitzar la retallada de mestres a centres vulnerables

Reclamen aturar els canvis fins que no s'estudiï si la Covid ha empobrit l'alumnat dels centres afectats