Fa deu dies es produïa xoc entre un autobús públic de TMB i una moto al Paral·lel, amb el resultat d‘ 11 ferits, un d’ells greu. El motorista va resultar ferit crític a causa de la col·lisió. La Guàrdia Urbana va fer preceptiu control d’alcoholèmia i drogues al conductor, i va donar positiu. Ara ha transcendit que TMB suspèn temporalment de feina, però no de sou, el conductor del bus accidentat. Segons fonts de l’empresa, de moment se l’ha apartat tant de la conducció d’autobusos com de qualsevol feina a TMB, en espera que es resolgui l’expedient.

Ara bé, la Guàrdia Urbana continua la seva investigació després de denunciar el conductor per conduir sota els efectes de les drogues.

Per sort, no es va haver de lamentar cap mort, però els motoristes estan en el punt de mira de l’accidentalitat a la ciutat. Aquest abril es van produir fins a tres accidents mortals de moto en una setmana, el que va posar en evidència un cop més la fragilitat de les motocicletes en la sinistralitat viària de Barcelona. I és que les motos estan implicades en el 36% dels accidents a la capital catalana tot i que només realitzen el 6% dels desplaçaments. Segons un estudi del RACC, el 47% dels motoristes –d’una mostra de 600 conductors– tenen por de circular per la ciutat perquè consideren que és perillós, en especial els encreuaments amb carrils bici de doble sentit. També assenyalava com a punts negres de percepció d’inseguretat la plaça Espanya, les rondes, el carrer Aragó, la ronda del Mig, el carrer Balmes i la rotonda de Francesc Macià.

El 2021 va haver-hi 12 morts a Barcelona en accidents de trànsit. És, juntament amb el 2017, la xifra més baixa quant a decessos des de l’any 1990. Vuit dels morts eren conductors de motos; dos conductors de vehicles de mobilitat personal (VMP), com un patinet elèctric; i un darrer era conductor d’autobús. L’any passat també va perdre la vida un vianant.

Nou comentari

Comparteix