Allau de crítiques a les xarxes pels dubtes que genera la mort del motorista que va ser envestit per un cotxe i van acabar impactant contra una barrera de formigó. Fonts municipals han reiterat en diverses ocasions que la investigació segueix en marxa i que de moment encara no es pot saber si la mort la va produir el cotxe o la barrera col·locada per protegir la terrassa d’un bar del carrer Balmes.

L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, s’ha convertit en el centre de les crítiques després que alguns mitjans com La Vanguardia hagin assegurat que la Guàrdia Urbana apunta que la mort del motorista es va produir per l’impacte contra la barrera de formigó, de tipus New Jersey. Aquest dimarts Colau va negar aquest extrem i va assegurar que el culpable de la “tràgica” mort va ser el cotxe, més enllà de la col·lisió posterior.
Polèmica per l’urbanisme tàctic
L’urbanisme tàctic del govern d’Ada Cola ha estat al centre de la polèmica des del primer dia, però tant els blocs de formigó –que han servit per a pacificar carrers– com les barres de formigó –que protegeixen terrasses instal·lades a la calçada– són els elements que més crítiques han rebut. De fet, la Fiscalia de Barcelona va arxivar fa dues setmanes la investigació sobre la col·locació de blocs de formigó en calçades.

El 10 d’agost un advocat va presentar una denúncia per risc per a la seguretat viària davant del ministeri fiscal pels bancs del carrer Consell de Cent, instal·lats en el marc de l’anomenat ‘urbanisme tàctic‘ per guanyar espai per als vianants arran de la pandèmia i la distància social que es requereix. Arran de diversos informes tècnics de l’Ajuntament i els Mossos, que descarten qualsevol risc d’accident, la fiscal va arxivar les diligències el 15 de novembre passat.

Tot i això, el tinent d’alcaldia de seguretat, Albert Batlle, va explicar a mitjans d’octubre que hi havia hagut 17 accidents lleus en 5 mesos al tram pacificat de Consell de Cent on s’han instal·lat els polèmics bancs de formigó per ampliar la vorera. El regidor ha detallat els resultats d’un estudi de la seguretat viària en aquesta via, entre els carrers Rocafort i Girona (1,7 kilòmetres lineals) i entre l’1 de maig i el 27 de setembre. Dels 17 sinistres, ha assegurat Batlle, cap d’ells ha causat ferits ni víctimes mortals.