Onada d’indignació contra els blocs de formigó arran de la mort d’un motorista

Allau de crítiques a les xarxes pels dubtes que genera la mort del motorista que va ser envestit per un cotxe i van acabar impactant contra una barrera de formigó. Fonts municipals han reiterat en diverses ocasions que la investigació segueix en marxa i que de moment encara no es pot saber si la mort la va produir el cotxe o la barrera col·locada per protegir la terrassa d’un bar del carrer Balmes.

Flors dedicades a Martí Estela, el motorista mort que va impactar amb el bloc de formigó / Quico Sallés

L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, s’ha convertit en el centre de les crítiques després que alguns mitjans com La Vanguardia hagin assegurat que la Guàrdia Urbana apunta que la mort del motorista es va produir per l’impacte contra la barrera de formigó, de tipus New Jersey. Aquest dimarts Colau va negar aquest extrem i va assegurar que el culpable de la “tràgica” mort va ser el cotxe, més enllà de la col·lisió posterior.

Polèmica per l’urbanisme tàctic

L’urbanisme tàctic del govern d’Ada Cola ha estat al centre de la polèmica des del primer dia, però tant els blocs de formigó –que han servit per a pacificar carrers– com les barres de formigó –que protegeixen terrasses instal·lades a la calçada– són els elements que més crítiques han rebut. De fet, la Fiscalia de Barcelona va arxivar fa dues setmanes la investigació sobre la col·locació de blocs de formigó en calçades.

Flors en record al motorista mort / Quico Sallés

El 10 d’agost un advocat va presentar una denúncia per risc per a la seguretat viària davant del ministeri fiscal pels bancs del carrer Consell de Cent, instal·lats en el marc de l’anomenat ‘urbanisme tàctic‘ per guanyar espai per als vianants arran de la pandèmia i la distància social que es requereix. Arran de diversos informes tècnics de l’Ajuntament i els Mossos, que descarten qualsevol risc d’accident, la fiscal va arxivar les diligències el 15 de novembre passat.

Homenatge al motorista mort al bloc de formigó contra el qual va impactar / Quico Sallés

Tot i això, el tinent d’alcaldia de seguretat, Albert Batlle, va explicar a mitjans d’octubre que hi havia hagut 17 accidents lleus en 5 mesos al tram pacificat de Consell de Cent on s’han instal·lat els polèmics bancs de formigó per ampliar la vorera. El regidor ha detallat els resultats d’un estudi de la seguretat viària en aquesta via, entre els carrers Rocafort i Girona (1,7 kilòmetres lineals) i entre l’1 de maig i el 27 de setembre. Dels 17 sinistres, ha assegurat Batlle, cap d’ells ha causat ferits ni víctimes mortals.

Nou comentari

Més notícies
L'alcaldessa Ada Colau al ple de novembre de 2020 / Youtube

Colau nega que els blocs de formigó causessin la mort del motorista

L’alcaldessa considera injustos els atacs que ha rebut i recorda que l’accident el va causar un cotxe
Imatge d'arxiu de la sirena d'un cotxe policial de nit / Guàrdia Urbana

Mor un motorista en un accident amb un cotxe

El sinistre ha tingut lloc aquesta tarda a la cruïlla de Balmes amb Gran Via