El 28% dels cotxes de Catalunya es quedaran sense poder entrar a Barcelona al gener

El 27,85% del parc de turismes i tot-terrenys a Catalunya no tenen distintiu ambiental i a partir de l’1 de gener no podran circular per la Zona de Baixes Emissions de Barcelona, segons les dades publicades aquest dilluns per FACONAUTO i basades en dades de la DGT. Es tracta dels vehicles antics més antics i contaminants del parc mòbil: models de gasolina anteriors al 2000 i dièsels del 2006.

[r:1]

A més, un 32,91% tenen l’etiqueta B, i són models gasolina matriculats a partir del 2000 i dièsels des del 2006. Gairebé el 30% restant són cotxes amb etiqueta C, models de gasolina matriculats a partir del gener del 2006 i dièsels que circulen des del 2014.

Els d’etiqueta CERO emissions elèctrics només són el 0,13% del parc mòbil a Catalunya, mentre que els ECO, que inclouen els híbrids, són un 1,48% del total.

Segons Faconauto, les xifres posen de manifest “el greu problema que pateix l’automoció”, amb un parc mòbil envellit i amb un fort impacte mediambiental. En aquest sentit, ha insistit en renovar el parc de vehicles.

“La millor manera d’avançar cap a una mobilitat descarbonitzada i sostenible és matricular un vehicle nou, independentment de l’etiqueta que tingui”, ha assegurat la vicepresidenta de Faconauto, Marta Blázquez. Segons la patronal de concessionaris, “davant de la manca de govern” a Espanya són “les comunitats autònomes que poden donar resposta a aquesta urgència”.

Comentaris

    Sometent Octubre 09, 2019 | 12:36
    Si clar... compra compra compra!!! A la meeeerda hombre ja!!
    Volem respirar Octubre 09, 2019 | 13:26
    Un 28% encara són pocs. Si fos per mi no n'entraria cap. L'aire merdós que ens deixen és altament cancerigen. Però els interessos econòmics i la "comoditat" d'aquests inconscients passen al davant i a poc a poc ens van matant a tots, infants i avis, tinguem cotxe o no.
    FRAN BCN Octubre 09, 2019 | 19:42
    Com sempre aquesta mesura afecta a gent amb pocs recursos econòmics i gent gran...felicitats polítics..
    Ramon Octubre 09, 2019 | 19:54
    Confio que aquesta ocurrència li farà perdre Barcelona als pudents.
    Xavi Octubre 09, 2019 | 20:16
    No podem comprar cotxes i a mes contaminar per fabricar-los. Aquesta mesura es injusta i no arregla res.

Nou comentari

Més notícies

Els cotxes antics prenen el centre de Barcelona contra la Zona de Baixes Emissions de Colau

La marxa dels vehicles ha bloquejat bona part dels carrers del voltant i ha provocat afectacions al trànsit
Elsa Artadi presentant les iniciatives del grup municipal i el posicionament sobre la ZBE / JxCat

Artadi demana a Colau ajudes per als afectats més vulnerables de la Zona de Baixes Emissions

Pressionarà el govern municipal amb 13 proposicions, precs i preguntes en la primera tanda de comissions del mandat

El veto permanent als cotxes contaminants començarà a multar l’1 d’abril

La nova Zona de Baixes Emissions de Barcelona entrarà en funcionament l'1 de gener | La flota afectada tindrà 10 dies anuals d’ús permès

Les multes per als cotxes més contaminants a Barcelona seran de 100 euros

Les sancions estan dirigides als vehicles que circulin per la zona de baixes emissions quan ho tenen prohibit

La Montesa Impala busca l’indult

L'Ajuntament de Barcelona i la Federació Catalana de Vehicles Històrics es reuneixen per abordar les restriccions que la Zona de Baixes Emissions imposarà a la mítica moto
Diversos models de motos Montesa, entre elles la Impala, en un taller especialitzat de Gràcia / Jordi Borràs

Barcelona mata la Montesa Impala

La Zona de Baixes Emissions foragitarà dels carrers la icònica moto a partir de l'1 de gener | La DGT no preveu una etiqueta ambiental per vehicles clàssics

Artadi reclama a Colau que ajudi els barcelonins a canviar-se la moto per una d’elèctrica

La portaveu de JxCat fa balanç dels primers 100 dies del segon mandat de l'alcaldessa criticant-la perquè han sigut tres mesos de "paràlisi"