Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
“La Generalitat es posarà a conduir els trens?”: Renfe, contra el traspàs

Divendres passat, Rodalies de Catalunya, Regionals i Llarga Distància vivien una avaria sense precedents. Durant tres hores, el país estava sense cap servei de tren per un error informàtic. No és una novetat, el servei de ferrocarrils de l’Estat a Catalunya -amb especial incidència d’Adif, el propietari de la infraestructura, és una xacra que s’arrossega des de fa anys. I la Generalitat reclama un traspàs real del servei per poder fer-se’n càrrec al 100%. A hores d’ara, el traspàs que va aconseguir el govern presidit per José Montilla fa més d’una dècada es limita a la gestió d’horaris i bitllets, però no pot incidir a la pràctica ni en els operadors ni en la infraestructura.

Burla del president de Renfe

En aquest context, la Generalitat ha tornat a reclamar-lo, i la resposta de Renfe ha estat dura: La Generalitat es posarà a conduir els trens?”, es pregunta el president de l’operadora, Isaías Táboas en una entrevista a El matí de Catalunya Ràdio. El president de la companyia ferroviària ha defensat que Renfe és l’operadora i presta els serveis que té encomanats, de manera que “moltes vegades” els incidents que ha d’afrontar “no tenen a veure” amb si ho gestiona l’executiu espanyol o la Generalitat.

I certament, moltes avaries són responsabilitat de l’ens públic gestor de la infraestructura, Adif, que manté en un estat molt deficient les vies i aparells tècnics a Catalunya. Tot just fa un parell d’anys han començat a fer-se inversions, però els resultats encara no són visibles.

En l’entrevista radiofònica, Táboas ha sostingut que la puntualitat dels trens és superior al 90%, un percentatge que es troba “molt per sobre” d’altres ciutats d’Europa com Dublín o Lisboa, entre altres. “Renfe té un bon servei si es compara amb qualsevol capital europea”.

Per la seva banda, el conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, fa mesos que insisteix que vol “gestionar des de la proximitat” el servei de Rodalies. De fet, Puigneró va fixar el debat de política general que se celebrarà del 27 al 30 de setembre com a “data límit” per encarrilar la negociació del traspàs.

Més notícies
Les màquines de tiquets de l'estació de Sants / Jordi Play

Per què Renfe recomana tenir els bitllets gratuïts abans del 5 de setembre

Notícia: Per què Renfe recomana tenir els bitllets gratuïts abans del 5 de setembre
Comparteix
La companyia preveu un increment de la demanda dels abonaments a partir del primer dilluns laborable
Notícia: Per què Renfe recomana tenir els bitllets gratuïts abans del 5 de setembre - Mobile
Les màquines de tiquets de l'estació de Sants / Jordi Play

Els abonaments gratuïts de Renfe ja estan disponibles: com adquirir-los

Notícia: Els abonaments gratuïts de Renfe ja estan disponibles: com adquirir-los
Comparteix
Els tiquets es poden obtenir telemàticament o presencialment i seran vàlids fins al 31 de desembre
Notícia: Els abonaments gratuïts de Renfe ja estan disponibles: com adquirir-los - Mobile

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Rodalies està mal gestionada per la Generalitat a setembre 15, 2022 | 11:27
    Rodalies està mal gestionada per la Generalitat setembre 15, 2022 | 11:27
    El novembre del 2021, l'inútil Puigneró va situar el dèficit tarifari del servei de Rodalies entre els 270 i els 320 milions anuals. El dèficit tarifari és la diferència entre el cost total del servei i el recaptat mitjançant els bitllets de transport venuts; el preu del bitllet i els horaris els posa la Generalitat. Si poses un preu molt barat i un horari que no es pot complir per putejar RENFE obtens un mal servei per la teva mala gestió i mala fe. No cal dir que el dèficit tarifari el paga el Gobierno central que transfereix aquesta quantitat directament a RENFE per evitar el contenciós judicial que s'acostava fa temps perquè la Generalitat mai no ha volgut pagar aquest dèficit.
    • Icona del comentari de: Ricard a setembre 15, 2022 | 12:29
      Ricard setembre 15, 2022 | 12:29
      L'"inútil" Puigneró ha aconseguit que el dèficit tarifari el pagui el govern imperial castellà i no el de la Generalitat regional del Principat sud-est? Doncs no sembla que el Vicepresident sigui tan inútil. Quant a la gestió del servei no veig per què no el poden fer catalans, i no els ocupants, vist el seu nivell.
  2. Icona del comentari de: El cit campejador a setembre 15, 2022 | 11:31
    El cit campejador setembre 15, 2022 | 11:31
    Bien hecho, Renfe. Estos indepes lo quieren acaparar todo pero no son capaces de gestionar ni Sanidad ni Educación como Dios manda. Que se centren en sus competencias, que dan pena: en Sanidad tienen las listas de espera más largas de España. En Educación, entre ellos mismos se están matando. Gestionan los Ferrocatas que es como si gestionan el tren para niños que hay en Can Caralleu...
    • Icona del comentari de: Anònim a setembre 15, 2022 | 13:03
      Anònim setembre 15, 2022 | 13:03
      Esperem que ara quan te'n vagis a viure a madriz la ayusa et posi un servei d'educació i de sanitat especialment per tu, els necessites.
    • Icona del comentari de: El cid trollejador a setembre 15, 2022 | 14:50
      El cid trollejador setembre 15, 2022 | 14:50
      A cada missatge demostreu lo "borregos que sois". També normal, que un país de merda com esñapa, amb una deuda que creix 80M d'euros cada dia dona per el que dona.
    • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a setembre 15, 2022 | 17:46
      Pere Llimonera i Citronell setembre 15, 2022 | 17:46
      Vete a llorar a la metropoli. (Madrid)
  3. Icona del comentari de: Juan Ripollés a setembre 15, 2022 | 11:35
    Juan Ripollés setembre 15, 2022 | 11:35
    Tot aixo es vendre fum : La Generalitat de Catalunya i am el seu nom el Sr Puigneró saben perfectament que aixo es imposible, amen que tinguem una llei am majoria absoluta del Senat d'Espanya que ho ratifiqui i ho autoritci.
  4. Icona del comentari de: · a setembre 15, 2022 | 11:37
    · setembre 15, 2022 | 11:37
    I n d e p è n d n c i a : Conduirem, menarem, no únicament els nostres trens, també la resta del país, sense tuteles ni restriccions estrangeres.
  5. Icona del comentari de: no volen per odi i per fotre's els diners a la pera a setembre 15, 2022 | 11:44
    no volen per odi i per fotre's els diners a la pera setembre 15, 2022 | 11:44
    El què no vol eSSpanya és, a més del ridícul que patiran quan es comenci a notar la diferència de qualitat en el servei de la competència traspassada, és que al traspassar la competència també hauran de traspassar els recursos, i això implica que els pressupostos que no executen mai de mai i se'ls foten a la pera (per dir alguna cosa suau), s'hauran de traspassar també. I també al traspassar incompliran la norma espanyola de " a los catalanes ni agua" , que els farà molt de mal no poder-la complir.
  6. Icona del comentari de: Cal dir-ho a setembre 15, 2022 | 11:51
    Cal dir-ho setembre 15, 2022 | 11:51
    No us deixeu aixecar la camisa, R.E.N.F.E. és un organisme públic espanyol creat el 1941 sota la dictadura de Franco. L'any 2005 per qüestions de normatives de la Unió Europea aquest organisme va haver de dividir-se en dues parts ( tal com la gestora/operadora espanyola d'aeroports) una que mantingué el nom de Renfe i fa "d'operadora" i l'altra que l'anomenen Adif i fa de "gestora" de les vies i infraestructures necessàries per a la circulació de trens. És a dir que RENFE (tal com la coneixíem) = Renfe + Adif (ara, des l'any 2005). En podem dir Renfe/Adif i desmuntem l'intent d'ensarronada del patètic President de Renfe. Es poden aplicar les propietats associativa i commutativa a Renfe i l'ordre dels factors no afecta el mal servei que ofereixen. Dit això, ens cal la independència.
  7. Icona del comentari de: Pere a setembre 15, 2022 | 11:57
    Pere setembre 15, 2022 | 11:57
    Tenim memòria i sabem que els actuals ferrocarrils FGC son un "traspàs" de l'estat espanyol a la Generalitat de Catalunya de l'empresa estatal espanyola FEVE (ferrocarriles de via estrecha) de l'any 1979. Aquesta ximpleria de pregunta sobre els conductors també podien haver-la fet l'any 1979, no ? Algú li hauria d'explicar al President de Renfe com funciona el món i de passada, perquè hi ha tants de catalans que son partidaris de la independència política del nostre país.
    • Icona del comentari de: No encertes ni una noi a setembre 15, 2022 | 22:03
      No encertes ni una noi setembre 15, 2022 | 22:03
      Busca't una Wiki, viqui o així i aprèn algo en lloc d'escriure estupideses.
  8. Icona del comentari de: Ricard a setembre 15, 2022 | 12:31
    Ricard setembre 15, 2022 | 12:31
    Pel que es veu el President de Renfe és el típic producte de la fatxenderia racista castellana. Les seves paraules no fan sinó demostrar que els castellans no estan preparats per gestionar res amb equanimitat a Catalunya.
  9. Icona del comentari de: Parem els trens a setembre 15, 2022 | 14:48
    Parem els trens setembre 15, 2022 | 14:48
    Jo prepararia un boicot important a Renfe, no se si tallant vies o inhabilitant els trens. Que ningú l'utilizi i vagi a treballar. Parem el país fins que aquests criminals no treguin les mans del nostre territori, les nostres vies i els nostres trens.
  10. Icona del comentari de: uno que vive en Tabarnia a setembre 15, 2022 | 15:50
    uno que vive en Tabarnia setembre 15, 2022 | 15:50
    aquet tal Isaias Taboas, es el que estiva el tren amb el jou possat? perque te tota la aparence
  11. Icona del comentari de: Llorenç a setembre 15, 2022 | 16:08
    Llorenç setembre 15, 2022 | 16:08
    Als perepunyetes espanyols que fan el mec per ací, se'ls hi ha d'especificar i explicar tot mastegat, el traspàs que volem és de Renfe i d'Adif. Altrament hi ha alguns que es queden amb la "idea" que els catalans solament "demanem" la part "Renfe". Com expliquen molt bé més amunt, l'antiga Renfe (1941-2005) ara equival a Renfe i Adif.
  12. Icona del comentari de: Espectador a setembre 15, 2022 | 16:27
    Espectador setembre 15, 2022 | 16:27
    Vaja paio. Un senyor que ha fet tota la carrera com a socialista, que coneixia els trens perquè algun cop hi havia viatjat, però te la fatxanderia i ignorància de preguntar si la Generalitat conduirà els trens? Però si ho està fent des de fa dècades, FGC, que funcionen molt bé. I que a sobre els hi digui als usuaris que RENFE funciona bé...I que sovint la culpa és d'ADIF, i tant, però de qui és ADIF? De qui depèn? Doncs aixo. I pe acabar, pels qui defensen RENFE, està prou clar que no hi viatgen
  13. Icona del comentari de: JordiP a setembre 15, 2022 | 18:46
    JordiP setembre 15, 2022 | 18:46
    És clar, Tàboas. Els trens a Catalunya han de ser conduïts per maquinistes catalans (en sentit pujolista de "catalans"). Obviament, un maquinista de Rodalies no pot residir a Oviedo, oi? Sabem que molts dels actuals maquinistes de Renfe tornarien gustosament a la seva terra. A més, tenim l'escola de maquinistes de FGC, oi? Quin és el problema? El Tàboas aplica a Rodalies la misma filosofia que so digués "Les futbolistes femenines també voldran que les arbitrin dones, oi?" Tonteria total. A veure si el AVE Madrid-Sevilla l'haurien de conduïr cheminots françaises!!!
  14. Icona del comentari de: Bye a setembre 15, 2022 | 23:00
    Bye setembre 15, 2022 | 23:00
    Amb gent competent tros de soca, ganes que foteu el camp.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa