La fiscalia investiga les possibles irregularitats en les subvencions de Colau

Té fins a sis mesos per decidir si hi ha prou indicis per anar a judici o arxiva la denúncia

La Fiscalia de Barcelona ha començat a investigar les possibles irregularitats de l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i alguns dels seus col·laboradors a l’Ajuntament en la concessió de subvencions a entitats afins als comuns. Segons ha avançat la Vanguardia, s’ha publicat un decret d’incoació formal de diligències d’investigació arran de la denúncia de l’associació Abogados Catalanes por la Constitución.

La publicació d’aquest tràmit significa que la fiscalia analitzarà si hi ha prou indicis per considerar que hi va haver un possible delicte i, en aquest cas, presentaria una querella contra Colau i la resta de denunciats. La denúncia de l’associació, que té vincles amb Societat Civil Catalana, acusa els comuns d’atorgar subvencions de manera irregular a entitats com l’Observatori DESC, la PAH o l’Aliança contra la Pobresa Energètica, moltes de les quals es consideren cantera dels quadres dirigents del partit de Colau.

Aquest matí, Colau ha assegurat a Rac1 que l’atorgament de subvencions a entitats socials per part de l’Ajuntament compleix tota la normativa. “Si en algun moment se’ns contacta col·laborarem a donar tota la informació perquè no tenim res a amagar“, ha dit a Rac1. Segons ella, si la denúncia és acceptada a tràmit estarà “molt tranquil·la”, perquè a l’Ajuntament “tot es fa d’acord amb la legalitat”. En aquest sentit, ha insistit que no creu que hi hagi cap causa i que els serveis jurídics del consistori no veuen res “desfavorable” en les subvencions.

Comentaris

    Robar, la comuna o wc colau 17/03/2021 8:06 am
    QUINQUI COLAU, encara no has tornatel boti, choriza Comuna?
    fresruc 16/03/2021 10:03 pm
    Ja ha fet el servei a la seva capital, Madrid, ara ja la poden treure. Van per posar hi algú pitjor que ara sí , sense mascareta acabi d’esfonsar la capital catalana colonial. Els que varem votar Colau també estàn disposats a votar vox.
    Aquest fi justifica els mitjans 16/03/2021 5:32 pm
    Si la fiscalia lleva d'enmig a Colau, benvinguda sigui. Si ho fa la màfia russa, també.
      Ramon 16/03/2021 9:43 pm
      La Colau és una agent del sistema, però segur que la Fiscalia no ho fa per res de bo.
    Jep 16/03/2021 5:03 pm
    I a sobre ha tingut la barra de dir que els convenis d'aquestes subvencions ja venien de la legislatura d'en Trias.
    Margarita R. 16/03/2021 4:43 pm
    Choriza Colau, huye a Venezuela, CHORIZA!!!!!
    Colau esquerra de chorizos, vagos y f4anquistes.155 16/03/2021 4:41 pm
    Colau, a part de robar i forrar amiguetes Galdon, que saps fer, MILLET COMUNA? AL CARRER I TORNA LA PASTA CHORIZA CONSTITUCIONAL DE ESPAÑA.UNA COLAU. COMUNS UNA MAFIA D3S.COMUnal. Preso ja i embarg de tots els seus bens
    Ramon 16/03/2021 3:49 pm
    D'Espanya en general, com de la Fiscalia molt en concret, cal malpensar-ne SEMPRE. La Colau, com Colono's, és una joguina trencada. Una peça amortitzada que ja ha fet el servei. La Colau no té cap opció de mantenir l'alcaldia en grapes pudents. Per tant ara deuen voler retirnar-la a grapes sociates i, de passada, fer servir aquesta "notícia" -com també la dels fraccionaments "argentins" de Bartomeu, una altra joguina trencada i amortitzada del sidtema-, per emmascarar de neutralitat l'encausament de Laura Borràs. Ah, i per descomptat, la corrupció municipal de les esquerres ducursalistes romandrà intacta.
    Veterà antifranquista. 16/03/2021 3:25 pm
    A veure si la Fiscalia, per una vegada, ens fa un favor i ens deslliura d'aquesta bandarra.
      Ramon 16/03/2021 3:56 pm
      L'antifranquisme en general no té gares raons per vantar-se'n. I l'antifraquisme progre, no en té cap.
    Jordi 35 16/03/2021 3:24 pm
    El que resulta soprenent no es que s'hagi imputat a Colau i el seu equip, la noticia es perque a'ha trigat tant. Estava cantat, era cosa de temps.
    Ramon 16/03/2021 3:12 pm
    Dubto que hi hagi hagut un cap de llista més indecent que Ada Colau. Això del Trias és el súmmum de la indecència.
      Ramon 16/03/2021 3:22 pm
      Ah, i espera, espera, que el Basté va i li ho deixa passar com si res, sense replicar l'obvietat que les menjadores d'aquests miserables daten de quan John Lennon encara canviava bolquers i que el pobre Trias se les va trobar i pobre d'ell que hagués gosat tocar-les!
    Martí 16/03/2021 1:56 pm
    Colau-podemos és una màfia, igual que vox, el pp o el psoe
    Pere Gil 16/03/2021 1:30 pm
    A veure si ho enteneu d'una p**íssima vegada. Per molt que vulgueu ser espanyols, ells no ho volen. Ho enteneu ara o encara no?
      Vaga i frau, i pressumptament korrupte 16/03/2021 3:04 pm
      Tal i com es venta d'exigir, frau kolau DIMISSIÓ
      Si se PEDE 16/03/2021 2:23 pm
      L'has clavat. Però no encara no han entès res .
    imputADA !! 16/03/2021 1:19 pm
    Quan dimiteix l'Ada??? I la Janet Sanz?? Que prediquin amb l'exemple!