Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Junts vol un metro per sota de la Diagonal en comptes del tramvia a sobre

La líder de Junts per Catalunya i alcaldable pel mateix partit a les eleccions de Barcelona 2023, Elsa Artadi, ha posat una nova idea sobre la taula per connectar el transport públic de la ciutat per l’avinguda Diagonal. La número u de la formació vol un metro per sota de la Diagonal i no un tramvia per sobre. “És revolucionari” ha assegurat Artadi, per tot seguit desmerèixer el projecte del govern municipal, que ja ha adjudicat els primers lots per iniciar la primera fase d’obres. Unes orbes que en cap cas contemplen la petició d’Artadi, perquè el projecte consistirà a unir el tramvia per la Diagonal, com van acordar comuns, PSC i ERC. Ho ha dit en una entrevista al programa bàsics de betevé.

“Volem que s’estudiï de veritat”, ha demanat. Artadi ha explicat breument que el seu projecte contempla crear una parada de metro a la plaça de Francesc Macià, que estigui connectada amb les Glòries. Per unir veritablement la Diagonal, caldria també fer obres per unir aquesta futura nova estació, la de Francesc Macià, amb la parada de la línia L3 de Maria Cristina.

Artadi ha assegurat que posar un tramvia a la Diagonal no suposa un augment de l’espai disponible per al vianant. Sigui com sigui, sembla complicat que el pla d’Artadi tiri endavant. Primer de tot, per una falta de consens. L’Ajuntament no contempla aquesta possibilitat. De fet, ja s’han iniciat formalment els acords per començar les obres, que es posen en marxa amb almenys quatre mesos de retard.

“Són negociacions complexes“, afirmen fonts de l’Ajuntament. Tant que alguns lots licitats havien quedat sense adjudicar perquè cap empresa s’havia presentat al concurs públic, de manera que es va haver de tornar a engegar el procés administratiu.

De moment s’ha tancat un primer paquet de 46 milions d’euros, “IVA exclòs”, puntualitza l’Ajuntament, per executar aquesta obra que compta amb el compromís tripartit del consistori, la Generalitat i l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM). Amb tot, es preveu afectar una zona de gairebé dos quilòmetres. En aquest procés es veurà alterada la fisonomia de la plaça de les Glòries, l’àmbit de la Gran Via, Lepant, Nàpols i Girona, sempre seguint el recorregut marcat per l’avinguda Diagonal. La voluntat és que es “garanteixi l’interès públic i sigui una xarxa 100% pública”, ha expressat Janet Sanz, tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: JordiP a febrer 04, 2022 | 11:13
    JordiP febrer 04, 2022 | 11:13
    Home! Per fi algú atrapa la idea que fa molts i molts anys que vinc exposant en els meus comentaris! Molt abans del ridícul i trampós "referèndum" popular de l'alcalde Hereu jo ja explicava a tiris i troians la modalitat alemanya tramvia-metro dita "Ustrasse". Es tracta d'un tramvia normal mentre circula per l'extrarradi i que es transforma en metro lleuger tan punt s'acosta al centre ciutat, on la densitat de població és major i l'espai disponible als carrers disminueix. El comboi amaga el pantògraf, treu unes escobilles i canvia la presa de corrent a uns rails a terra. És clar que és més car que el projecte Hereu, però és molt més eficaç, no pateix semàfors, no ocupa calçada, ni el comboi ni les estacions, que acostumen a estar en locals i no a la vorera. Es tracta d'una sol·lució tècnicament perfecta, tant des del punt de vista de la ingenieria com de l'urbanisme. I funcina amb electricitat!!!!
  2. Icona del comentari de: JordiP a febrer 04, 2022 | 11:28
    JordiP febrer 04, 2022 | 11:28
    Així, doncs, estic d'acord amb l'Elsa, excepte en que sigui "un projecte revolucionària" ni "una idea nova". És més: cara a l'usuari, s'ha de recalcar que el material rodant és el mateix durant tot el trajecte. És a dir: pots agafar el tram al Baix Llobregat, seure tranquil·lament i baixar al Besós o a Badalona. En aquest viatge, el tram haurà fet la conversió a metro poc abans de Francesc Macià i haurà recuperat la configuració de tramvia de superfície poc després de Glòries, per a proseguir pel semisoterrani de la Gran Vía. Aquesta proposta la vaig enviar (i es va publicar) centenars de vegades a diferents diaris catalans, La Vanguàrdia i El Periòdico inclosos. És de suposar que molta gent implicada en l'urbanisme barceloní i les obres públiques municipals l'hauran vist alguna vegada. Silenci absolut. Poques ganes de contradir el Jefe? Terror a la "funesta novedad de discurrir"? Despreci a la satisfacció de les autèntiques necessitats dels barcelonins? En qualsevol cas, són una colla d'incompetents. Apreta-l's, Elsa!!!
  3. Icona del comentari de: JordiP a febrer 04, 2022 | 12:28
    JordiP febrer 04, 2022 | 12:28
    Què passa? No publiqueu el meu comentari de fa mitja hora? tant us incomoda el que dic? Si només faig que repetir uns raonaments que ja he publicat potser vint cops en els darrers set anys!!!
  4. Icona del comentari de: JordiP a febrer 04, 2022 | 12:30
    JordiP febrer 04, 2022 | 12:30
    Ja està. Ja l'he vist. Gràcies.
    • Icona del comentari de: Ricard a febrer 04, 2022 | 17:32
      Ricard febrer 04, 2022 | 17:32
      JordiP, m'identifico totalment amb Vostè. En aquest sentit cal dir que la publicació de comentaris pot arribar als 10 minuts o a les 14 hores. És molt canviant l'horari de la seva verificació.
  5. Icona del comentari de: X2 a febrer 04, 2022 | 13:25
    X2 febrer 04, 2022 | 13:25
    Fora tramvies per sobre de la Diagonal, seria una barbaritat. No es el mateix la diagonal de Francesc Macià cap amunt , que Francesc Macià cap Glories

Nou comentari

Comparteix