Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Artadi serà la candidata de Junts a les municipals de 2023

Elsa Artadi encapçalarà la llista de Junts per Catalunya a les eleccions municipals de Barcelona de 2023. La líder del grup municipal independentista ha estat l’única aspirant a ser cap de cartell del partit que ha presentat candidatura a les primàries de la formació.

El resultat era previsible des de la setmana passada, atès que cap altre integrant de la formació ha donat el pas de competir pel lideratge del partit en els comicis del pròxim any. La notícia posa punt i final a algunes especulacions que havien fet circular alguns noms alternatius –com fins i tot el de l’expresident Artur Mas, que ell mateix va desmentir– que podrien haver disputat la cursa per la candidatura.

Junts ha formalitzat l’elecció d’Artadi auest dijous sense necessitat de celebrar eleccions internes després que cap altre militant hagi saltat a escena per rivalitzar amb la dirigent pel primer lloc de la llista de Junts a les municipals de 2023. El termini per presentar candidatures s’esgotava aquest dijous a les 16.00 hores.

En el procediment previ per triar cap de files, Artadi ha lliurat més del 20% dels avals d’afiliats de Junts a Barcelona que el reglament de la formació exigeix per aspirar a liderar la llista de la força independentista. Un cop comprovada la validesa de les credencials presentades per la candidata, la comissió municipal territorial de Junts ha posat punt i final al procediment d’eleccions internes i ha acordat proclamar Artadi com a pròxima número u del partit en les eleccions municipals que es celebraran el maig de 2023.

Junts ha expressat a través d’un comunicat que el resultat del procés per ratificar Artadi com a alcaldable “demostra la cohesió del partit a Barcelona al voltant del lideratge” de la presidenta del grup municipal. Alhora, la formació ha expressat “la necessitat d’assolir el canvi a Barcelona per posar fi al mal govern” que ha atribuït al bipartit de comuns i socialistes que comanda l’alcaldessa Ada Colau.

Més notícies
Un carro fet malbé en un carrer del barri del Besòs i el Maresme, en una imatge d'arxiu / Jordi Play

Crida al Besòs i el Maresme per protestar de nou contra la inseguretat

Notícia: Crida al Besòs i el Maresme per protestar de nou contra la inseguretat
Comparteix
El rebuig de l'Ajuntament a dissenyar un pla de xoc contra la delinqüència precipita una manifestació en què s'exigirà la dimissió del regidor David Escudé
Exposició 'Morandi. Ressonància infinita, a la Pedrera / Fundació Catalunya La Pedrera

La Pedrera ofereix una vista a l’estudi d’un pintor “cabdal” del segle XX

Notícia: La Pedrera ofereix una vista a l’estudi d’un pintor “cabdal” del segle XX
Comparteix
L'artista destaca per la seva pintura "silenciosa i immòbil que registra en la poesia dels objectes domèstics del seu estudi els estats de l’ànima i l’inexorable fluir del temps"

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa