Quatre mesos de retard en les obres per unir el tramvia per la Diagonal

L’Ajuntament de Barcelona ha anunciat aquest divendres que ha adjudicat els primers quatre lots de l’obra civil de la primera fase de la connexió del tramvia per l’avinguda Diagonal, la que compren el tram Verdaguer-Glòries. Malgrat tot, aquestes actuacions acumulen un retard de quatre mesos. A finals de 2020 l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, va prometre que les màquines començarien a funcionar a la tardor d’aquest any, després d’assolir un acord amb el seu soci prioritari, ERC. El rellotge començava a comptar a partir de finals de setembre, però ara pretenen “iniciar les obres d’aquesta infraestructura a partir de l’any que ve“, diuen a través d’una nota de premsa, sense donar més concrecions.

“Són negociacions complexes”, afirmen fonts de l’Ajuntament. Tant que alguns lots licitats havien quedat sense adjudicar perquè cap empresa s’havia presentat al concurs públic, de manera que es va haver de tornar a iniciar el procés administratiu.

3,6 quilòmetres són els que li manquen a la Diagonal per creuar Barcelona de punta a punta en TRAM, però al llarg de les últimes dues dècades s’ha debatut i s’han posat sobre la taula desenes de propostes, amb partits que primer defensaven la unió, després que la rebutjaven, d’altres que proposaven deixar aquella artèria de Barcelona tal com està ara, amb un augment de la freqüència de busos, i uns últims preocupats per qui faria negoci amb aquella infraestructura.

A poc a poc va veient la llum aquest projecte milionari. De moment s’ha tancat un primer paquet de 46 milions d’euros, “IVA exclòs”, puntualitza l’Ajuntament, per executar aquesta obra que compta amb el compromis tripartit del consistori, la Generalitat i l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM). Amb tot, es preveu afectar una zona de gairebé dos quilòmetres. En aquest procés es veurà alterada la fisonomia de la plaça de les Glòries, l’àmbit de la Gran Via, Lepant, Nàpols i Girona, sempre seguint el recorregut marcat per l’avinguda Diagonal. La voluntat és que es “garanteixi l’interès públic i sigui una xarxa 100% pública”, ha expressat Janet Sanz, tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat.

La concessió a l’actor privat perquè exploti aquesta part de la infraestructura del tramvia es mantindrà fins a l’any 2030, quan la xarxa es converteixi en pública, ha dit Sanz, que ha assegurat que amb l’anunci d’aquest divendres es posa fi a un “veto absurd” per unir el tramvia per aquest carrer que travessa tota la ciutat. La voluntat, ha expressat la tinenta d’alcaldia, és que “‘l’avinguda Diagonal sigui un carrer sostenible, saludable i que incorpori el transport públic com a prioritat”.

Comentaris

    Hermini Desembre 24, 2021 | 18:05
    Vinga inútil pluja de milions per la mentalitat petit-faraònica d'un ajuntament que sempre va tard en decisions que seran obsoletes tot seguit de inaugurar-les. Els vehicles elèctrics els hi passaran per davant en poc temps.

Nou comentari