El candidat a l’alcaldia de Barcelona, Jaume Collboni, ha promès que, si guanya les eleccions, els aturats de llarga durada tindran transport gratuït i es beneficiaran de la T-Rosa, que ja utilitzen les persones amb més d’un 33% de discapacitat o les de més de 60 anys. En un acte en què ha presentat les seves mesures de mobilitat, Collboni ha afirmat que a la ciutat hi ha 25.000 persones que fa més d’un any que no troben feina, normalment més grans de 45 anys i que “necessiten moure’s per la ciutat per trobar una oportunitat”.
Per a l’alcaldable aquesta és una proposta “plausible”. Al paquet de mesures hi ha la intenció de “pacificar el màxim de carrers”, implantant zones 30 on convisquin diferents vehicles, i fer les voreres “més segures”. D’altra banda, el pla apunta a una “reformulació” dels carrils bici segregats, “repensant els de poc ús”. Collboni també té en ment reclamar que s’acabi l’L-9 i demanar a l’Estat una intervenció per al seu finançament.
Pel que fa als títols de transport, Collboni ha criticat que l’alcaldessa, Ada Colau, thagi promès ara que rebaixarà la T-Mes i li ha retret que no ho hagi fet en el temps que ha estat al mandat. “Estem en una mena de cursa, durant la campanya electoral, però no hem de treure conills del barret”, ha afegit el candidat, que ha demanat a Colau que “no ens prengui el pèl”. “Aquesta mesura, si es podia fer econòmicament, l’hauria pogut fer abans i s’hauria d’estudiar”, ha conclòs.
En un acte a l’Eixample en què Collboni ha arribat en bicicleta, ha presentat algunes de les mesures de mobilitat per a la ciutat. Ha considerat que Barcelona ha de ser “caminable” i ha lamentat que de vegades resulta “perillós” caminar pel carrer, “no només per la inseguretat”, sinó també pels “artefactes que circulen per tot arreu”, en referència a les bicicletes o patinets elèctrics. Així, s’ha compromès a ser l’alcalde que defensarà el vianant.
El paquet de mesures de transport inclou també la unió de tramvies per reduir l’entrada de vehicles a la ciutat. També exigir la finalització de les actuacions a l’estació de la Sagrera i el seus entorns, reformular el conjunt de l’estació de Sants o repensar el desplegament de les superilles per aplicar un model “coherent i de gran qualitat” a tots els barris. D’altra banda, volen projectar una reforma de la Via Laietana, que doni prioritat a vianants, bicicletes i transport públic i sostenible.