“No tiro la tovallola pel que fa a l’ampliació del Prat el 2027”. El primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, torna a posar sobre el debat públic l’ampliació de l’aeroport i, novament, expressa de forma pública la discrepància amb el seu soci de govern a la capital, els comuns, que són contraris al projecte. Si bé no nova, perquè les diferències ja s’havien visibilitzat, Collboni i el PSC fa setmanes que fan declaracions públiques on, sense cap mena d’embuts, expressen les diferències amb els seus companys de la plaça de Sant Jaume. Fins i tot, quan són plans que el consistori tira cap endavant, com és el cas de la superilla de l’Eixample o el pla d‘usos del mateix districte.
Collboni ha tornat a insistir, en una conferència al Cercle d’Economia, que aquesta inversió és beneficiosa per Catalunya i Barcelona. De la mateixa forma, ha proposat al president d’aquest ens la creació d’un grup de treball per fixar les “bases per la futura ampliació de l’aeroport del Prat”. “Ho farem tenint en compte tots els punts de vista”, ha promès. “Ho farem amb la voluntat de fer un debat tranquil, fora del focus i les idees preconcebudes”, ha afegit.
Tal com ha defensat, millorar la connectivitat amb més vols intercontinentals permetria atraure més empreses i llocs de treball per la ciutadania de Barcelona i Catalunya. Collboni ha ressaltat que la seva proposta per reobrir el debat sobre l’aeroport s’emmarca dins una estratègia municipal per rellançar la “promoció internacional” de la ciutat en el context de la postpandèmia.
El president del Cercle d’Economia, Javier Faus, ha sintonitzat amb la idea de Collboni i ha demanat reactivar el projecte. En aquest sentit, ha clamat contra “l’apologia del decreixement”. Així mateix, ha mostrat la seva disposició a pressionar a les administracions catalana i estatal per fer-ho realitat.