Colau pressiona la Generalitat pel tramvia obrint la Diagonal per ampliar el col·lector

L'Ajuntament licita les obres, que començaran a finals d'aquest any i duraran 14 mesos | Afectaran el tram entre el carrer Girona i el passeig Sant Joan

El govern d’Ada Colau pressiona a la Generalitat per la unió dels tramvies, fent obres ja aquest any en un tram molt cèntric de la Diagonal per ampliar el col·lector que hi ha sota la calçada. La tinenta d’alcaldia Janet Sanz ha anunciat aquest dijous que l’ajuntament ha licitat les obres d’aquesta infrastructura subterrània amb la voluntat que quan acabin els treballs pugui començar ja el perllongament del Trambesòs, per tal de tenir completat al final de mandat el tram de Glòries a Verdaguer. “Si obrim la Diagonal és per fer-ho tot”, ha subratllat.

Les obres del col·lector començaran al setembre i duraran 14 mesos. Afectaran el tram entre el carrer Girona i el passeig Sant Joan, tot i que el consistori encara no ha detallat si obligaran a tallar per complet el trànsit en aquestes dues illes. L’actuació costarà 7,7 milions d’euros i permetrà desdoblar la canalització, que es va construir ara fa un segle. Tindrà un 70% més de capacitat de desguàs i millorarà de retruc el funcionament dels col·lectors propers (Milà i Fontanals, Girona i Bailèn). Com mostren les inundacions recurrents al Paral·lel, la major torrencialitat de les pluges pel canvi climàtic posa contra les cordes la xarxa de clavegueram centenària.

Janet Sanz ha recalcat que col·locar les vies del tramvia és competència de la Generalitat i li ha recordat que “haurà de buscar els recursos” per fer-ho. Així, ha confiat que als pressupostos catalans pel 2021 hi hagi ja una partida per aquestes obres. Ha confiat que l’acord a quatre bandes pels pressupostos a les dues institucions i la votació a favor de la unió de tramvies al plenari l’any passat “han de fer molt fàcil” posar-se ara d’acord per resoldre els tràmits pendents del tramvia “el més aviat possible”.

No obstant, algunes de les decisions que falten per prendre no són gens fàcils, com la modernització de la infraestructura i sobretot la gestió del futur tramvia unificat. El govern municipal vol que la Generalitat modifiqui l’actual concessió per evitar que reparteixi dividends als inversors a base d’endeutar-se, com a primer pas per prescindir d’adjudicataris privats quan acabi el contracte d’aquí dos anys. “Ens imaginem un 2032 sense concessionàries operant el tramvia”, ha defensat Sanz. La tinenta ha assegurat que el govern barceloní té “les previsions econòmiques” per fer la part d’inversió que li toca aquest mandat, el que inclouria la reforma de la Diagonal entre Glòries i Verdaguer. “Quan arribi a Verdaguer encara serà més inapel·lable que arribi a Francesc Macià”, ha advertit.

Més informació

Comentaris

    JordiP 06/02/2020 10:56 am
    Mira que són cazurros. Es coneix que no han visitat ciutats alemanyes on tenen el Unterstrasse (Ustra). Fora ciutat, el tram va en superfície, com sempre. Els espais són més obertes i les vies caben la mar de bé. En entrar a ciutat, baixen al subsól i el tram es converteix en un metro lleuger. Fins que torna a sortir a l'aire a l'altre banda de la ciutat. Però no. Ells volen un tram que col·lapsi el trànsit al centre ciutat. Quines comissions brutals deixarà anar aquesta política? Qui

Nou comentari