La polèmica de la setmana és la zona de baixes emissions (ZBE) de l’Ajuntament de Barcelona. En concret, les sis sentències del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que anul·len la mesura. No obstant això, la ZBE és plenament vigent, perquè la resolució judicial no es ferma i, de fet, s’esperen els recursos en cascada que presentaran totes les administracions públiques, començant per l’Ajuntament i continuant per la resta d’ajuntaments per on s’aplica també la mesura, com és el cas de Sant Adrià de Besòs, l’Hospitalet de Llobregat, Esplugues de Llobregat i Cornellà de Llobregat, així com la Generalitat. La intenció del món local, però també del Govern, és evitar que la justícia fulmini una eina que la mateixa Unió Europea defensa i que apliquen grans ciutats europees com Berlín, París, Londres.

El parc de vehicles de la capital catalana mostra una realitat desigual, com ho és la ciutat. A Pedralbes hi ha registrats 9.000 cotxes, motos i ciclomotors. Això en un barri on el padró municipal es compon de menys de 12.000 persones. Cal dir, però, que l’Ajuntament, que és qui ofereix les dades, no distingeix l’ús que es fa del vehicle privat, sigui per un ús personal o professional. Amb una població similar, Ciutat Meridiana en té comptabilitzats 3.000, un terç menys. Mateixa situació a Sant Gervasi-Galvany. Allà hi ha 37.282 automòbils. Al Raval, que supera lleugerament la població d’aquesta zona benestant de la ciutat, n’hi ha 12.224.

El patró comú en aquests territoris, a més de la bretxa en l’accés al vehicle privat, és la diferència de renda de la població. A Pedralbes una persona té uns ingressos de 35.361 euros l’any, de mitjana. A Sant Gervasi-Galvany, 35.165 euros. En canvi, a Ciutat Merdiana, se sobreviu amb 11.363 euros. Al Raval, amb una mica més, 12.351 €.

Les dades municipals no permeten saber ni quina és l'antiguitat dels vehicles a cada barri, una xifra que permetria veure quines són les zones de la ciutat on s'aplica un veto més dur contra el parc d'automòbils; ni tampoc quin és el distintiu ambiental dels cotxes i motos a cada barri, que també facilitaria saber on hi ha més cotxes contaminants, segons el criteri de l'Ajuntament, que pren a partir de les etiquetes ambientals de la Direcció General de Trànsit (DGT).

Polls
Més notícies
Trànsit dens a la Ronda de Dalt, a l'altura de Pedralbes / ACN
Notícia: MAPA | La bretxa del cotxe a Barcelona: els barris on hi ha més vehicles
Comparteix

MAPA | La bretxa del cotxe a Barcelona: els barris on hi ha més vehicles

Dos de cada 10 vehicles censats a Barcelona no poden circular mentre funciona la zona de baixes emissions (ZBE)
Notícia: MAPA | La bretxa del cotxe a Barcelona: els barris on hi ha més vehicles - Mobile
Cartell indicatiu de la ZBE / Àlex Recolons (ACN)
Notícia: El TSJC anul·la la ZBE de Barcelona per “deficiències” i “excés”
Comparteix

El TSJC anul·la la ZBE de Barcelona per “deficiències” i “excés”

El tribunal afirma que l'Ajuntament no justifica prou bé la mesura i considera que sobrepassa les seves competències
Notícia: El TSJC anul·la la ZBE de Barcelona per “deficiències” i “excés” - Mobile
Rètol que indica la ZBE / FAVB
Notícia: Clam social i veïnal contra la decisió del TSJC d’anul·lar la ZBE
Comparteix

Clam social i veïnal contra la decisió del TSJC d’anul·lar la ZBE

"La sentència fa apreciacions polítiques amb arguments tècnicament falsos", asseguren una desena d'entitats, entre elles la FAVB
Notícia: Clam social i veïnal contra la decisió del TSJC d’anul·lar la ZBE - Mobile
Un cartell avisa als conductors que entren a la Zona de Baixes Emissions de Barcelona
Notícia: Front comú per blindar la ZBE amb una “cadena de recursos” al Suprem
Comparteix

Front comú per blindar la ZBE amb una “cadena de recursos” al Suprem

Ajuntament, Generalitat i Àrea Metropolitana subratllen la vigència de la restricció barcelonina
Notícia: Front comú per blindar la ZBE amb una “cadena de recursos” al Suprem - Mobile

Nou comentari

Comparteix