Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Les administracions han de destinar diners a rebaixar el cost de la T-Usual?

Rebaixar a la meitat durant tres mesos els 40 euros que val la T-Usual. És la proposta, que inesperadament, l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha llançat en una entrevista als Matins de TV3, interpel·lant també la Generalitat i l’ATM perquè es repartissin els costos de la rebaixa temporal. La mesura és similar, per exemple, a la que ha pres Alemanya per ajudar les classes baixes a desplaçar-se arran de l’escalada de preu de l’energia.

I qui pagaria la rebaixa temporal, estimada en una forquilla d’entre 45 i 50 milions d’euros que deixarien d’ingressar-se? Li tocaria a la Generalitat, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i el consistori, en funció del seu pes a l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), l’ens que fixa les tarifes. L’equip de l’alcaldessa Ada Colau planteja que el Govern català aboni fins a 25 milions d’euros per cobrir la quantitat que l’ATM deixaria de cobrar amb el descompte provisional de la targeta. Colau ha fet aquesta proposta enmig d’un període inflacionari mai vist en l’època recent, després de l’esclat de la covid-19 i la guerra a Ucraïna, factors que han provocat un alça dels preus del 9,8%, tal com ha publicat aquest dimecres l’Institut Nacional d’Estadística (INE)

Bus d'hidrogen circulant en proves a Barcelona / TMB
Bus d’hidrogen circulant en proves a Barcelona / TMB

Ara bé, encara no hi ha res decidit. De fet, l’Ajuntament ha acordat amb la Generalitat debatre-ho al pròxim consell d’administració de l’ATM, convocat per aquest divendres. De fet, la Generalitat s’ha mostrat reticent i ha titllat d’”electoralista” la proposta que Colau ha verbalitzat. Veurem què acorden finalment i si aquest descompte es materialitza, assumint els costos que tindrà per a les administracions públiques.

Per tot plegat uns preguntem si penseu que l’administració ha contribuir a la rebaixa de les tarifes de forma temporal per mirar de limitar l’impacte de la guerra de Rússia en el preu dels combustibles amb mesures per fomentar le transport públic, o si per contra, aquesta inversió desvia les necessitats reals d’una societat que encara es recupera de la pandèmia.

Poll Maker

Comentaris

  1. Icona del comentari de: JordiP a març 31, 2022 | 10:01
    JordiP març 31, 2022 | 10:01
    Meeeeec ...! Titular erroni. En comptes de "Les administracions han de destinar diners a rebaixar el cost de la T-Usual?" hauria de ser "Les administracions han de destinar MÉS diners a rebaixar el cost de la T-Usual?" Ara per ara, el compte d'explotació de TMB mostra un dèficit prou important. Així, una reducció del preu del bitllet comportaría automàticament un increment proporcional del dèficit. La pregunta és "qui i com aportarà els diners necessaris per a reblar el nou forat d'explotació?" Jo estaria d'acord, si l'ecuació tingués sol·lució, però aquest augment de dèficit recauria sobre tots els contribuents. Que quedi clar.
  2. Icona del comentari de: Ricard a març 31, 2022 | 11:22
    Ricard març 31, 2022 | 11:22
    Ja paguem amb impostos la meitat del cost. Encara n'hi hem d'abocar més?

Nou comentari

Comparteix