Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Zona de Baixes Emissions: mapa, horari, festius i vehicles
  • CA

L’estocada judicial a la Zona de Baixes Emissions (ZBE) ha tornat a posar sobre la taula el funcionament d’aquest sistema metropolità d’exclusió dels vehicles més contaminants. Repassem com funciona la ZBE a Barcelona i resolem els dubtes més freqüents sobre quins dies poden circular els cotxes vells, quines etiquetes ambientals afecta la ZBE i el mapa de l’àrea inclosa a la restricció per contaminació.

Mapa de la Zona de Baixes Emissions

La Zona de Baixes Emissions (ZBE) ressegueix la silueta de les rondes de Dalt i Litoral i inclou més de 95 km2 de la capital i àrees dels municipis adjacents: l’Hospitalet de Llobregat, Sant Adrià de Besòs, Esplugues de Llobregat i Cornellà de Llobregat. No obstant, les rondes pròpiament dites estan excloses i els conductors poden recórrer-les amb qualsevol vehicle. El que no poden fer és agafar una sortida i accedir a l’interior de la ZBE.

El mapa a continuació mostra tot l’espai en què tenen prohibit circular els vehicles vetats. A més, des d’aquest agost la delimitació es pot consultar a Google Maps, que també enllaça al web de la ZBE per consultar limitacions i descarregar autoritzacions puntuals.

El mapa de la Zona de Baixes Emissions / Ajuntament de Barcelona
El mapa de la Zona de Baixes Emissions / Ajuntament de Barcelona

Quins vehicles no poden circular per la ZBE?

No poden circular per la ZBE de Barcelona des de l’1 de gener del 2020 aquells vehicles que no disposin de distintiu ambiental. Afecta tant a turismes (cotxes) com vehicles lleugers (motos i ciclomotors). Els vehicles amb etiqueta ambiental 0, ECO, C o B no tenen cap restricció per circular a la ZBE Rondes de Barcelona. Per tramitar una nova etiqueta ambiental de la DGT o tramitar un duplicat cal trucar al 060.

  • Turismes (categoria M1) de benzina anteriors a la norma Euro 3. Solen estar matriculats abans de l’any 2000.
  • Turismes (categoria M1) dièsel anteriors a la norma Euro 4. Solen estar matriculats abans de l’any 2005 o 2006.
  • Motocicletes i ciclomotors (categoria L) anteriors a Euro 2. Solen estar matriculats abans de l’any 2003.
  • Furgonetes (categoria N1) de benzina anteriors a la norma Euro 3 (d’abans del 2000) i les dièsel anteriors a la norma Euro 4 (d’abans del 2005 o 2006).
  • Camions (N2, N3) i autocars petits (M2) anteriors a la norma Euro 4 (d’abans de 2006 o 2007).

A partir de l’1 de juliol del 2022 està previst ampliar la restricció als autobusos i autocars (M3) anteriors a la norma Euro 4 (d’abans de 2006 o 2007).

En quin horari no poden circular per la ZBE?

Els vehicles vetats a la ZBE no podran circular-hi els dies laborables fins al vespre. Concretament la prohibició és vigent de dilluns a divendres, de 7h del matí a 20h del vespre. Durant la nit sí que poden desplaçar-se per l’interior de l’àrea afectada.

Circular a la ZBE en festiu i cap de setmana

Per contra, els cotxes i motos sense etiqueta ambiental poden circular en dissabte, diumenge i dies festius, així com cada nit i matinada des de les 20:01h del vespre fins a les 6:59h del matí. Així, qui té un vehicle vell i necessita fer un trajecte puntual -per exemple una mudança- pot programar-la pel cap de setmana.

Més notícies
Imatge d'arxiu de la ronda Litoral / ACN
Barcelona aposta per un recurs col·lectiu al Suprem per salvar la ZBE
Notícia: Barcelona aposta per un recurs col·lectiu al Suprem per salvar la ZBE
Comparteix
Reunió de les administracions implicades en la ZBE: L'Ajuntament recorda que la ZBE continua vigent i no preveu que s’anul·li
Un senyal de la ZBE a la Ronda Litoral de Barcelona / ACN
Andrei Boar (UPF-BSM): “La ZBE ha creat inseguretat jurídica als ciutadans”
Notícia: Andrei Boar (UPF-BSM): “La ZBE ha creat inseguretat jurídica als ciutadans”
Comparteix
L’expert de la UPF Barcelona School of Management creu que l’Ajuntament corregirà els errors I la ZBE s’aplicarà
Un cartell avisa als conductors que entren a la Zona de Baixes Emissions de Barcelona
Barcelona necessita una ZBE per reduir la contaminació?
Notícia: Barcelona necessita una ZBE per reduir la contaminació?
Comparteix
El TSJC ha anul·lat la ZBE perquè creu que l'Ajuntament no justifica prou bé la mesura i sobrepassa les seves competències
Cotxes i motos circulen per un punt de la Ronda del Mig de Barcelona / Pau Cortina (ACN)
Els jutges apel·len a les rendes baixes per tombar la ZBE de Colau
Notícia: Els jutges apel·len a les rendes baixes per tombar la ZBE de Colau
Comparteix
El TSJC esmenta sectors desfavorits i els autònoms per posar contra les cordes la mesura estrella de l'alcaldessa per reduir la contaminació

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Jepi a maig 21, 2022 | 15:37
    Jepi maig 21, 2022 | 15:37
    Crec que lo just seria que els vehicles pasesin una inspeccio contaminan. No te re ha veura amb l’any de matriculacio ya que depen i molt del tipo de manteniment de cada vehicle. Si a la inspecio el vehicle dones uns porcentages per sobre de la llei trobaria correcta la normativa, pro lo que no es “democratic” es que unas personas sensa cap coneixament tecnic (alcalde,concejals ect.) dictim dictatorment que un vehicle no pot circular. Aixo es dictadura total, que es lo que tenim a Barcelona. Barcelona era una gran ciutat ara es una porqueria. Espero que aldu del ajuntament ho llegeixi i si es una mica dic una mica inteligent corregexi o plegui.
    • Icona del comentari de: Anna57 a setembre 10, 2022 | 16:26
      Anna57 setembre 10, 2022 | 16:26
      M'ha agradat molt el que has dit. Crec que aquesta homologació tindrien de fer-la a les ITVV, i ser ells els que etiquetessin el cotxe. I per un altre banda, un cotxe que diuen que contamina entre setmana, ho deixa de fer els festius?
  2. Icona del comentari de: Anna a juny 19, 2022 | 18:52
    Anna juny 19, 2022 | 18:52
    No sempre es poden fer mudances el cap de setmana
  3. Icona del comentari de: Elena a juliol 10, 2022 | 09:41
    Elena juliol 10, 2022 | 09:41
    S,hauria de poder circular en temps de vacances (juny, juliol i agost) donat que es reben hostes estrangers, vas a l,aeroport i aprofites per entrar un dia a Barcelona. Els que vivim fora de Barcelona no ens sentim gens considerats. Si hi hagués un bon transprt public...però a vegades trigues tres hores quan amb el teu vehicle en trigues només una.
  4. Icona del comentari de: Yo mismo a agost 05, 2022 | 09:49
    Yo mismo agost 05, 2022 | 09:49
    La lógica dice que debería medirse la contaminación que aporta cada vehículo y pagar por los kilómetros que recorre cada año. Esa información se podría obtener en la ITV por ejemplo. No contamina lo mismo un vehículo que se necesita media hora al día que uno que está constantemente circulando, independientemente de la hora del día.
    • Icona del comentari de: Àlex a setembre 29, 2022 | 15:26
      Àlex setembre 29, 2022 | 15:26
      Perfecta observació!
    • Icona del comentari de: Àlex a setembre 29, 2022 | 15:28
      Àlex setembre 29, 2022 | 15:28
      Molt bona observació!
    • Icona del comentari de: María Luisa a octubre 31, 2022 | 18:00
      María Luisa octubre 31, 2022 | 18:00
      Elena, els avions chaintrails son els que llençan contaminant a l,atmosfera, expresament, mira al cel. Las fabriques? No hi ha filtres? El diésel? On son els filtres? Els gasolina, on son els filtres?. Els nostres cotxes han de circular SEMPRE, que es fabriquen filtres depuradora per tots els vehicles. Despertem, si us plau
      • Icona del comentari de: Marededeu... a desembre 04, 2023 | 15:17
        Marededeu... desembre 04, 2023 | 15:17
        es diuen "chemtrails" i és vapor d'aigua causat per la diferència de temperatures. Tregui's el barret d'alumini del cap.
    • Icona del comentari de: Roser a desembre 29, 2022 | 09:45
      Roser desembre 29, 2022 | 09:45
      Totalment d'acord!!! Algú que pensa amb seny, potser els polítics haurien de predre'n nota... Ah, no... ells tenen diners i poden canviar de cotxe cada dos per tres...
      • Icona del comentari de: Anna a febrer 19, 2023 | 17:19
        Anna febrer 19, 2023 | 17:19
        Totalmente d' acord amb vosaltres. Molt certs. Ens están enrredant. Gracies. No es just.
  5. Icona del comentari de: Anna a febrer 19, 2023 | 17:17
    Anna febrer 19, 2023 | 17:17
    Totalmente d' acord amb vosaltres. Molt certs. Ens están enrredant. Gracies. No es just.
  6. Icona del comentari de: Carme Xxl a juny 03, 2023 | 13:56
    Carme Xxl juny 03, 2023 | 13:56
    Totalment d'acord. Aquesta normativa no té ni cap ni peus.
  7. Icona del comentari de: Txomin. a juliol 30, 2023 | 04:25
    Txomin. juliol 30, 2023 | 04:25
    Europa els hi paga calés importants per posar aquesta merda de normativa. ES una subvenció encuberta a la industria alemana i francesa del automovil.
  8. Icona del comentari de: Pep a desembre 26, 2023 | 18:04
    Pep desembre 26, 2023 | 18:04
    El petroli sesta acabant i lhan de treure als paisos que no tindran industria, com es el cas despanya. Vaja uns gangsters els governs

Respon a Àlex Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa