a prohibició temporal de sis mesos per viatjar amb el patinet elèctric al transport públic entrarà en vigor aquest dimecres 1 de febrer després de l’incendi d’un d’aquests vehicles de mobilitat personal en un vagó de Ferrocarrils de la Generalitat a Sant Boi de Llobregat el novembre passat. El foc va obligar a aturar la circulació del tren, evacuar els passatgers i retirar el comboi de les vies. Però l’ATM ha alertat que l’incident hauria tingut conseqüències molt més greus “en un tren ple i dins d’un túnel”. De fet, l’estació anterior a Sant Boi és Cornellà, una estació soterrada, així com la resta de parades fins a la plaça d’Espanya.
La mesura serà vigent durant sis mesos com a mínim perquè l’ATM vol reduir a zero el risc per als usuaris del transport públic, i estudiarà durant aquest temps la millor manera d’aconseguir-ho. No es descarta una pròrroga de la restricció, però no és la idea amb què treballa l’ATM, que també ha assegurat que anirà habilitant progressivament espais per deixar els patinets a les estacions.
Sancions de fins a 200 euros
Així doncs, aquest dimarts, 31 de gener, és el darrer que podreu pujar al transport públic amb un patinet elèctric. A partir d’aleshores, els usuaris que no facin cas de la prohibició s’enfrontaran a sancions de fins a 200 euros.
A més, l’Ajuntament de Barcelona ha anunciat una altra mesura important per als conductors de patinet elèctric. A partir del pròxim mes d’abril serà obligatori portar casc per circular amb aquest vehicle per Barcelona. Per tal de tirar endavant aquesta mesura, l’Ajuntament ha començat els tràmits per modificar l’ordenança actual de circulació de vianants i vehicles. A més, els patinets hauran de dur timbre i llum, i quedarà prohibit circular-hi més d’una persona.