Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
El Tour de França, prova de foc per a la mobilitat de Barcelona
  • Badalona
  • L'Hospitalet de Llobregat
  • Santa Coloma de Gramenet
  • Cornellà de Llobregat
  • Sant Boi de Llobregat
  • Sant Cugat del Vallès
  • Esplugues de Llobregat

Barcelona viurà aquesta setmana una nova prova de foc amb la mobilitat. Si fa uns vint dies, la visita del papa Lleó XIV va comportar restriccions importants a l’Eixample -principalment als voltants de la Sagrada Família- i Ciutat Vella, els dies 2, 4 i 5 de juliol, la capital catalana serà l’escenari del Grand Départ del Tour de França. El dia 2, tindrà lloc la presentació dels equips, entre el recinte modernista de Sant Pau i la Sagrada Família, i les afectacions es concentraran en aquest àmbit. El dia 4, una contrarellotge per equips, entre el Fòrum i Montjuïc, comportarà talls importants al centre de la capital catalana. I el dia 5, la ciutat serà final d’etapa, amb les restriccions concentrades a la carretera de Collblanc, el barri de Sants, la plaça d’Espanya i la muntanya de Montjuïc. Durant els tres dies, es veuran afectats al trànsit sis dels deu districtes, principalment l’Eixample, Sants-Montjuïc i Sant Martí.

Un rètol d’avís per les restriccions a la mobilitat pel Tour de França, al carrer de la Independència / Jordi Subirana

Els talls començaran al barri de la Sagrada Família la nit de l’1 de juliol i la matinada del dia 2, amb la instal·lació de tanques protectores a l’avinguda de Gaudí. Els talls definitius tindran lloc el 2 de juliol, a partir de les 14.00 hores. L’acte central tindrà lloc entre les 18.30 i les 20.00 hores. La reobertura progressiva serà a partir de les 21.30 hores. Segons l’Ajuntament, es limitarà, l’accés a pàrquings, es reorganitzarà l’espai públic i la mobilitat serà principalment a peu dins del perímetre, amb restriccions durant les hores centrals de l’acte. Com es pot veure en la imatge inferior, les restriccions afectaran l’àmbit entre els carrers de Sant Quintí, Aragó, Nàpols i Sant Maria Claret. Durant el dia 2, com ja va passar amb la visita del papa, les terrasses de bars i restaurants de l’avinguda de Gaudí no obriran.

Afectacions als voltants de la Sagrada Família i el recinte modernista de Sant Pau, durant el 2 de juliol, pel Grand Départ / Ajuntament de Barcelona

Dissabte 4 de juliol, el dia amb més talls

El dia amb més afectacions serà dissabte 4 de juliol, amb restriccions al trànsit durant bona part del tram central de la jornada. La contrarellotge per equips s’iniciarà al Fòrum i acabarà a Montjuïc. Patiran talls alguns eixos com l’avinguda del Litoral (amb talls en accessos a la ronda, en especial en sentit Besòs), i carrers com Bac de Roda, Llull i Josep Pla, tots al districte de Sant Martí, i vies estructurals de l’Eixample i Sant Martí, com la rambla de Guipúscoa, els carrers d’Aragó, Mallorca i Lepant, i el passeig de Gràcia. Els ciclistes passaran també pel carrer Tarragona, la plaça d’Espanya i l’avinguda de Maria Cristina, fins a arribar a Montjuïc. Les restriccions seran al voltant del migdia i el circuit -que es pot veure en la imatge inferior- es tancarà a les 13.30 hores. Coincidint amb el desenvolupament de la cursa, entre les 16.00 i les 19.30 hores, serà quan hi haurà més restriccions. El consistori espera que l’obertura de carrers es faci progressivament, a partir de les 20.30 hores.

Afectacions a la mobilitat per la contrarellotge del Tour de França, el 4 de juliol / Ajuntament de Barcelona

L’etapa del 5 de juliol arrencarà a Tarragona i acabarà a Barcelona. L’arribada a la ciutat es farà per la carretera de Collblanc, travessera de les Corts, carrers de Sants i Creu Coberta i plaça d’Espanya, abans que els ciclistes pugin cap a Montjuïc. Hi haurà afectacions en vies com l’avinguda del Paral·lel, el passeig de Montjuïc, l’avinguda de Miramar o la carretera de Montjuïc. Les restriccions s’iniciaran a les 12.00, amb tancament total de les artèries a les 13.30 hores. Entre les 15.45 hores i les 17.00 hores, la muntanya de Montjuïc quedarà “pràcticament aïllada”, segons l’Ajuntament. La circulació es restablirà a partir de les 18.00 hores.

Afectacions a la mobilitat per al 5 de juliol, amb l’arribada de la caravana del Tour a Barcelona / Ajuntament de Barcelona

S’esperen entre 800.000 i 900.000 persones

Les previsions municipals és que el pas del Tour per Barcelona pugui ser vist en directe per 800.000 o 900.000 persones. La presentació dels equips a la Sagrada Família pot fer moure entre 70.000 i 90.000 persones; la contrarellotge per equips farà que surtin als carrers uns 600.000 ciutadans, i el final d’etapa del diumenge 5 de juliol, serà rebuda per uns 170.000 aficionats. Per garantir la mobilitat a peu dels espectadors i la de la resta de veïns, l’Ajuntament habilitarà uns cinquanta passos de vianants al llarg dels carrers per on passaran els ciclistes que permeti travessar la calçada, tot i que en moments puntuals de la cursa es podrien tancar. Cada pas estarà a cinc minuts com a molt lluny de l’altre. El dispositiu incorporarà també ponts elevats temporals, que permetran l’encreuament segur dels vianants sense interferir en el desenvolupament de la prova.

Tant l’Ajuntament com TMB aconsellen moure’s per la ciutat amb metro. Durant les hores de la prova ciclista, el servei de metro es reforçarà un 40% en les diferents línies, especialment a l’L1 i L5. El dia 2, des de les 13.00 hores els trens no s’aturaran a l’estació de Sagrada Família de l’L2 fins que acabi l’esdeveniment, mentre que l’L5 de Sagrada Família funcionarà amb normalitat. No obstant això, el vestíbul de Provença-Marina de l’estació de l’L5 quedarà tancat a partir de les 13.00 hores, i a la resta d’entrades i sortides podrà quedar restringit l’accés per a la regulació del flux del passatge, si es produeixen massificacions, informa TMB.

Senyalització excepcional pel Tour de França, al carrer de la Indústria / Jordi Subirana

Afectacions al bus i el Bicing

Al llarg d’aquests dies, el servei de bus patirà tancament de línies i canvis de recorreguts. El dia 2, es veuran afectades les línies V21, 117, 191, 192, D50, H8, H10, V23, 19, 33, 34, 47, 100 i 101. El 4 de juliol, onze línies es quedaran sense servei -H10, H12, H14, H16, 55, 125, 141, 150, 192, 100 i 101-. I el dia 5, en seran quatre -13, 125, 150 i 157-, entre altres restriccions. Totes les afectacions a la xarxa de bus i de metro es poden consultar en l’enllaç de TMB.

El servei del Bicing també es veurà afectat pel Tour. En total, s’anul·laran una vintena d’estacions situades en els recorreguts de les etapes i en l’àmbit de la Sagrada Família, des del matí de cada jornada fins després de la celebració de l’activitat. Igualment, les parades de Provença (entre Marina i Lepant, i al xamfrà Rosselló-Còrsega) i del passeig Olímpic, 8 de Montjuïc romandran tancades des d’uns dies abans a causa de l’afectació dels muntatges previstos.

Més notícies
Notícia: Junts tem “el pitjor” sobre la presència del català al Tour de França a Barcelona
Comparteix
El grup municipal presenta una bateria de preguntes i reclama a Collboni que garanteixi la "presència majoritària" de la llengua

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa