El final del tall a la L1 arribarà la setmana que ve i podria, fins i tot, fer-ho abans del previst. És la intenció de TMB, que en una nota interna enviada als treballadors i a la qual ha tingut accés el TOT Barcelona, els informa que “és probable que a les 20 hores (de divendres 30 d’agost) la línia es normalitzi”. Així, el tram tallat de la línia podria reobrir un dia abans del 31, el dia que TMB havia previst per a la reobertura. Així, els usuaris ja podrien utilitzar la L1 sencera des de les 20 hores de divendres després de dos mesos de tall.

A la nota es detalla que les obres acabaran aquest diumenge. Acabades les obres -que han servit per canviar el balast, que són les pedres que hi ha a les vies, per formigó, entre d’altres- es portaran a terme proves per comprovar el funcionament del servei. En concret, es constatarà que la senyalització i la via estan a punt per a la circulació. Per fer-ho, dos trens circularan les 24 hores del dia entre els dies 26 i 29.

Els encarregats de conduir els trens seran els Comandaments Tècnics Operatius (CTO) i els porta cotxeres. Els CTO són els superiors dels agents d’atenció al client (AAC), és a dir, els maquinistes i personal d’estació, i els que gestionen la circulació de trens i l’estat de les estacions. Els porta cotxeres són mecànics encarregats de fer reparacions. Paral·lelament, els responsables de la senyalització faran proves juntament amb l’empresa encarregada dels sistemes de senyals.

Arribat divendres 30, TMB ha planificat una “jornada de marxa en blanc”, que significa que els trens circularan a velocitat normal però sense passatge per comprovar l’estat de la via. L’empresa comunica mitjançant la nota interna que els treballadors dels torns de matí i migdia no hauran de cobrir les estacions fins ara tancades de la L1. Els que sí que hauran d’estar a les estacions seran els del torn T8, que comença a les 19:20 hores. “El T8 sí que cobrirà les estacions com si ja fos un dia normal ja que és probable que a les 20 hores aproximadament es normalitzi la línia”, avança la nota.

El matí de divendres, a més, un equip d’AAC i de CTO comprovaran l’estat de les instal·lacions per tenir la “certesa” que tot estarà a punt en cas que es reobri la línia aquell mateix dia a les 20 hores. Tot i així, la nota destaca que “no és del tot segur i les proves dels quatre dies previs marcaran amb més seguretat si s’obrirà abans del dia previst”.

TMB informarà oficialment de qualsevol canvi en la reobertura

Fonts oficials de TMB asseguren que la “planificació” de la companyia preveu donar per acabades les obres i la comprovació de l’estat de la línia el dia 30. Recorden, però, que “hi ha molta feina per fer”, com la que detallen a la nota interna a què ha tingut accés aquest diari. Finalment, precisen que “qualsevol canvi en la reobertura s’informarà oportunament” a la ciutadania.

Més notícies
Notícia: Així són les obres que deixen sense servei gran part de la L1
Comparteix
Des de TMB afirmen que avancen "a bon ritme" | Durant les 24 hores del dia treballen 480 operaris
Notícia: El Síndic estudia si els serveis alternatius al tall de la L1 garanteixen la mobilitat
Comparteix
Rafael Ribó ha rebut queixes d'usuaris pels busos llançadora de TMB
Notícia: Tallen la Meridiana a la Trinitat per protestar pel tall de la L1
Comparteix
Veïns de la Trinitat Vella, Sant Andreu i Santa Coloma de Gramenet es concentren per protestar per la gestió del TMB de les obres
Notícia: TMB estudia reforçar línies de bus a l’agost pel tall de la L1
Comparteix
El conseller delegat de l'empresa, Enric Cañas, es mostra satisfet amb els serveis alternatius
Notícia: TMB rectifica i posarà un bus llançadora entre Fondo i Clot durant el tall de la L1
Comparteix
L’empresa justifica el servei per la “menor mobilitat prevista” i la millora de la capacitat de diversos carrers

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa