El Síndic estudia si els serveis alternatius al tall de la L1 garanteixen la mobilitat

Rafael Ribó ha rebut queixes d'usuaris pels busos llançadora de TMB

El Síndic de Greuges ha obert una actuació d’ofici per analitzar la garantia del dret a la mobilitat de les persones després del tall de la L1 del metro, entre les estacions del Clot i Fondo durant aquest estiu fins al 30 d’agost. Rafael Ribó ha rebut queixes perquè, malgrat els serveis alternatius de TMB, es pot trigar gairebé una hora entre l’inici i el final de tram, amb uns autobusos que, segons les opinions rebudes, poden estar sobreocupats. El Síndic recorda que el transport és un servei bàsic en el Codi de Consum de Catalunya i un servei de caràcter ”essencial i necessari” per a la vida quotidiana. El Codi, recorda el Síndic, identifica els infants i adolescents, les persones grans, les persones malalties o amb discapacitat -que han traslladat malestar per la gestió del tall- com a col·lectius d’especial protecció.

En aquest sentit, el Síndic ha rebut precisament queixes de persones amb discapacitat per les dificultats que es troben, ja que l’estació del Clot de la L1 no està adaptada a la normativa d’accessibilitat. Els usuaris també reclamen que el bus llançadora cobreixi les estacions de Sant Andreu i Torras i Bages per donar cobertura a dos equipaments per a persones amb discapacitat.

Per això, el Síndic s’ha adreçat a TMB perquè l’informi sobre el dispositiu alternatiu implementat -que TMB ha defensat-, el nombre de persones que l’utilitzin, la suficiència dels vehicles que integren el servei especial, els elements informatius a peu de carrer i les persones informadores a les estacions, així com les mesures concretes per a persones amb mobilitat reduïda. També ha demanat informació als ajuntaments de Barcelona i Santa Coloma de Gramenet. 

Nou comentari