TMB ha rectificat i ha anunciat que a partir del dijous 25 de juliol posarà en marxa un bus llançadora que cobrirà el trajecte entre les parades de Fondo i Clot que durarà fins el 30 d’agost, últim dia del tall de la L1 per obres. L’empresa pública ha justificat el nou dispositiu per “la menor mobilitat prevista” i la millora de “la capacitat de la rambla Onze de Setembre i del carrer de Dublín”.
Es preveu una disminució de la demanda de transport de la zona afectada de fins al 50% durant el mes d’agost en comparació amb els mesos d’hivern. D’aquesta manera, el tram Clot-Fondo passaria de 90.000 a 50.000 entrades diàries. Així mateix, la menor afluència de cotxes als colls d’ampolla del barri de Sant Andreu i a la rambla Onze de Setembre farà que el recorregut del bus es descongestioni.
🚧Nou servei de transport alternatiu pel tall de l’L1 del metro fins al 30 d’agost.
🚍Llançadora de bus entre Fondo i Clot cada 5-6 minuts
🚍Llançadora de bus entre Clot i Fabra i Puig cada 2,5-3,5 minuts
🚇Enllaç amb Rodalies de la Línia 9 Nord entre La Sagrera i Fondo pic.twitter.com/HoL8IFQwC7— Ajuntament de BCN (@bcn_ajuntament) July 23, 2019
Freqüència de 5-6 minuts
Per millorar l’aprofitament de la capacitat de transport del bus llançadora, també s’ha valorat afegir connexions per als usuaris amb origen o destinació a Torras i Bages, Trinitat Vella i Baró de Viver. Així, a partir del dijous el bus llançadora aniran des d’Onze de Setembre fins a Clor, passant per les estacions intermèdies de Fabra i Puig, la Sagrera i Navas amb uns intervals d’entre 5 i 6 minuts. A les hores de més demanda, es superposarà un servei especial entre Clot i Fabra i Puig que passarà cada 2,5-3,5 minuts els dies feiners.
Tot i això, TMB segueix recomanant les alternatives ferroviàries com el millor sistema per desplaçar-se entre Fondo i Clot, en especial la L9 de metro, que connecta la Sagrera amb Fondo en 13 minuts en combinació amb la L5.