Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Les obres de l’estació de metro Ernest Lluch partiran en dos la L5 tot l’agost
  • CA

Generalitat i ajuntaments de Barcelona i l’Hospitalet han fet una visita d’obres aquest divendres a la futura estació de metro Ernest Lluch, que encara l’última fase d’obres després d’anys aturada per la crisi. Els treballs, que costen 15 milions d’euros, obliguen a partir en dos la línia blava del 29 de juliol a l’1 de setembre.

Les futures escales d’accés a la parada de metro Ernest Lluch, durant la visita d’obres / MMP

Un nou tall de metro que, a diferencia de la polèmica intervenció a la L1, comptarà amb un únic bus llançadora que tindrà alta freqüència de pas i el mateix recorregut que fa el suburbà per enllaçar les estacions de Collblanc i Can Vidalet. En hora punta sortirà un bus cada dos minuts. Tot i així, la Generalitat recomana als usuaris que estudiïn si els pot ser útil utilitzar Rodalies en comptes del bus substitutori, en funció de quin trajecte hagin de fer.

La regidora barcelonina Rosa Alarcón (PSC) ha exhibit complicitat amb l'alcaldessa de l'Hospitalet, Núria Marín, de qui havia estat cap de gabinet / MMP

La regidora barcelonina Rosa Alarcón (PSC) ha exhibit complicitat amb l’alcaldessa de l’Hospitalet, Núria Marín, de qui havia estat cap de gabinet / MMP

Les obres finalitzaran l’arquitectura interior i les instal·lacions –escales mecàniques, baranes, portes, andana…– per a la posada en funcionament de la nova parada l’agost de 2021. Permetrà fer enllaç amb les línies T1, T2 i T3 del Trambaix amb un intercanviador ràpid i àgil: “Queda un intercanvi molt còmode, serà sortir i creuar”, prometia avui Xavier Flores, director general d’infraestructures de mobilitat terrestre a l’alcaldessa de l’Hospitalet, Núria Marín, i les regidores barcelonines Janet Sanz i Rosa Alarcón. Les obres les executa la UTE OHL-Copisa amb direcció d’obra de Typsa.
 

Visita d'obres a l'estació Ernest Lluch de la L5 / MMP

Visita d’obres a l’estació Ernest Lluch de la L5 / MMP

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha celebrat que la nova estació “donarà robustesa a la xarxa” perquè està situada enmig del “tram més llarg entre estacions de tota la xarxa” i just sobre la frontera de Barcelona i l’Hospitalet. La infraestructura bàsica es va construir entre 2009 i 2010, amb una inversió de 55 milions d’euros. En total l’estació n’haurà costat 70, perquè va caldre enderrocar un tros del túnel i construir una gran caixa per a la nova estació. Calvet també ha estimat que permetrà un estalvi de 670 tones de CO2 i que la faran servir unes 15.000 persones, el 15% de les quals procedents del tramvia. 

Una finestra oberta a la tanca d'obres permetia veure el pas dels combois pel túnel de la L5 / MMP

Una finestra oberta a la tanca d’obres permetia veure el pas dels combois pel túnel de la L5 / MMP

L’alcaldessa Núria Marín ha destacat que “era una assignatura pendent” i ha agraït el compliment del pacte entre les tres administracions per recuperar la inversió. Ha recordat que el municipi també té en perspectiva l’estació Ciutat de la Justícia a la L10, entre la Zona Franca i la Zona Universitària, i ha avançat que pròximament es farà una visita pel veïns. “Sempre ens agradaria anar una mica més de pressa, però les grans obres necessiten el seu temps”, ha assumit.

Futur vestíbul de la parada de metro Ernest Lluch, durant la visita d'obres / MMP

Futur vestíbul de la parada de metro Ernest Lluch, durant la visita d’obres / MMP

La tinenta barcelonina Janet Sanz ha demanat “paciència i disculpes per avançat” als usuaris del metro que pateixin els talls d’aquest estiu i ha confiat que la nova estació faciliti que més veïns deixin el cotxe i es desplacin en transport públic. A més ha confiat que la unió dels tramvies per la Diagonal s’executi aquest mandat i reforci la intermodalitat d’Ernest Lluch i dels trajectes dins la primera corona de l’àrea metropolitana.

El conseller de Territori, Damià Calvet, visita les obres / MMP

El conseller Damià Calvet, la tinenta Janet Sanz i l’alcaldessa Núria Marín durant la visita les obres / MMP

 

Més notícies
Una de les estacions de la línia II de metro, el dia de la inauguració / Arxiu TMB
La línia de metro Sagrera-Vilapicina compleix 60 anys
Notícia: La línia de metro Sagrera-Vilapicina compleix 60 anys
Comparteix
El 21 de juliol de 1959 va entrar en servei la línia II de metro (actualment L5), que va ser la primera amb un tren automàtic
Una conductora es despista i fica el cotxe en una boca de metro de la plaça Espanya
Notícia: Una conductora es despista i fica el cotxe en una boca de metro de la plaça Espanya
Comparteix
L'incident ha mobilitzat els Bombers i la Guàrdia Urbana i molts curiosos, però no ha causat cap ferit

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa