Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
TMB deixa de subcontractar la gestió de línies de busos de Nou Barris

Onze anys després, Sagalés deixarà d’operar línies de bus de Barcelona situades al districte de Nou Barris. Fins ara el grup de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) en subcontractava la gestió, però després que hagi caducat la concessió serà la companyia de transport municipal la que ho farà. Són, en concret, les línies 80, 81, 82 i 83, que a banda de canviar de mans també patiran canvis organitzatius, segons han informat la regidora de Mobilitat i presidenta de TMB, Rosa Alarcón, i el regidor de Nou Barris, Xavier Marcé.

Les línies 80 i 81 s’integraran en una sola que serà la 180, la 82 s’anomenarà 182 i la 83 mantindrà la numeració però passarà a ser a demanda. Això implica que els veïns que vulguin fer servir la línia 83 hauran de demanar per telèfon o via app una hora i una parada perquè el bus passi a buscar-los. TMB ha licitat l’entrada en servei de 40 busos a demanda en dos anys per acabar amb les línies fantasma. Alarcón ha rebutjat especificar on s’ubicaran els nous vehicles de bus a demanda, però ha avançat que el que està en funcionament, el del barri de Torre Baró, s’ampliarà fins a l’intercanviador de Trinitat Vella.

“El canvi [de gestió] permetrà millorar el servei i estendre el bus a demanda en aquesta zona de la ciutat”, ha apuntat Xavier Marcé. El regidor de Nou Barris ha celebrat que s’acabi l'”anomalia” que es vivia a Nou Barris, on el servei de Sagalés havia provocat crítiques veïnals.

Els objectius que persegueix TMB amb la integració, segons ha detallat la regidora de Mobilitat, són la millora dels intervals de pas i de la connexió entre barris, evitar la duplicitat entre línies i avançar en accessibilitat, atenció a l’usuari i resposta d’incidents. Pel que fa a temps d’espera, el director de la xarxa de bus de TMB, Jacobo Kalitovics, ha remarcat que el temps d’espera del 182 baixarà a uns 15 minuts. La directora d’operacions del grup de transports, Olga Cerezo, ha ressaltat que el 180 tindrà intervals de pas de 20 minuts.

Respecte del personal de Sagalés que treballa a les línies de TMB, Kalitovics ha detallat que, després d’una formació, passaran a formar part de la plantilla del grup de transports municipal.

Més notícies
El bus a demanda que circula per Nou Barris, semblant al que circularà per Montbau / Ajuntament de Barcelona

Pla per acabar amb les línies ‘fantasma’ amb 40 busos a demanda en dos anys

Notícia: Pla per acabar amb les línies ‘fantasma’ amb 40 busos a demanda en dos anys
Comparteix
TMB licita un contracte que preveu l'entrada en funcionament dels nous vehicles el setembre d'aquest any
Notícia: Pla per acabar amb les línies ‘fantasma’ amb 40 busos a demanda en dos anys - Mobile
Mascaretes a l'autobús, durant la segona onada de contagis a Barcelona / Jordi Play

Videovigilància en temps real al metro i al bus contra els assetjadors

Notícia: Videovigilància en temps real al metro i al bus contra els assetjadors
Comparteix
Més il·luminació en estacions i andanes i més personal de seguretat
Notícia: Videovigilància en temps real al metro i al bus contra els assetjadors - Mobile

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa