Després d’acumular ja set anys de retard, els responsables de la T-mobilitat esperen ara que el nou títol estigui llest per desplegar-se al conjunt de la xarxa de transport públic el 2023. “Confiem que durant el 2023 desapareguin les targetes magnètiques i només existeixi la T-Mobilitat”, ha afirmat el director general de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), Pere Torres, en la comissió d’Urbanisme i Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, on ha comparegut amb la segona tinenta d’alcalde, Janet Sanz, per detallar el calendari de la implementació de la targeta.
Torres ha recordat que “ja s’està prestant el servei de manera limitada però real”, amb els títols per a famílies monoparentals, famílies nombroses, la T-Usual, la T-Jove, FM/FN General i el bitllet especial d’una zona. A més, ha explicat que els propers títols a integrar-se a la T-Mobilitat seran la T-Casual, la T-16 i la T-Família. Ha avançat que ho faran abans d’estiu, i que durant el tercer trimestre de l’any ho faran els títols multiviatge i els propis dels operadors.
D’altra banda, ha detallat que actualment hi ha 145.000 viatgers donats d’alta a la T-Mobilitat. Ha afegit que s’estan generant 140.000 validacions diàries en dies laborals, el 70% de les quals són amb la T-Usual.
14 milions pel retard
D’altra banda, Sanz ha recordat que l’ATM va reclamar 14 milions d’euros als proveïdors del títol pel retard en la implementació, que es destinaran a la disminució de la tarifa de gestió. “El retard en la implementació de la T-Mobilitat ha de passar factura a les empreses encarregades de la posada en marxa”, ha dit Sanz, que ha recordat que des de l’Ajuntament sempre han defensat exigir una quantitat de diners en funció dels costos derivats pel retard.
De fet, segons han informat fonts de l’ATM a Europa Press, el cobrament de la indemnització, que es va formalitzar el febrer del 2020, s’ha iniciat a través de la tarifa de gestió des del desembre del 2021.