El doble tall de la L5 a Barcelona –per Setmana Santa i estiu– ha eclipsat una altra afectació per als usuaris del metro a l’Hospitalet i Cornellà de Llobregat. Durant el cap de setmana de l’11 al 14 de març estarà inoperatiu el tram de la línia blava que va de Cornellà a Can Buxeres.

Així, les 4 parades finals de la L5 deixaran de prestar servei durant 4 dies: Cornellà, Gavarra, Sant Ildefons i Can Boixeres, on acabarà la línia mentre dura l’afectació. Les obres costen mig milió d’euros i consisteixen en renovar de forma parcial la via d’aquest tram, amb nous blocs de fixació dels rails al paviment de túnel. 

Es tracta d’un dels punts negres de vibracions que té detectats TMB a partir de les queixes veïnals rebudes. N’hi ha a diversos punts de la xarxa de metro i es tradueixen en soroll i tremolors a les llars situades sobre el curs dels combois. 

Afectació al tram final de la línia L5 per obres el març de 2022 / TMB

Directius de TMB van explicar aquest dijous que l’ens metropolità té un pla en marxa amb la Generalitat de Catalunya per atacar aquests focus de molèsties al llarg dels propers mesos i anys. L’origen de les vibracions seria, en la majoria de casos, l’envelliment de la infraestructura. Per exemple al gran tall del tram central de la L5 se substitueix el terra empedrat de balast per llosa de formigó i les travesses tradicionals donen pas a punts de fixació dels rails al paviment. 

L’increment de la freqüència de pas al metro des de la pandèmia, per repartir més el passatge i que hi hagi menys risc d’aglomeració, ha fet augmentar les queixes veïnals. Les actuacions d’aquest any a la L5 suposen una inversió de 15 milions d’euros. No sempre se solucionen del tot les vibracions amb el canvi de via, però TMB confia que es redueixin significativament. En canvi, assumeix que el balast absorbia el soroll dels trens i ara dins les estacions se sentirà més l’arribada i sortida dels combois.

Nou comentari

Comparteix