TMB renovarà part de l’L5 per reduir el soroll i les vibracions del metro

TMB ha anunciat que l’any que ve renovarà tota l’estructura del tram de l’L5 que va d’Horta a la Sagrera per reduir el soroll i les vibracions que fa dos anys que pateixen els veïns dels barris del Turó de la Peira i Vilapiscina. Tal com va avançar fa dues setmanes el TOT Barcelona, els tècnics de TMB ha analitzat la secció del túnel afectada i consideren que les vies “han arribat al final de la seva vida útil”.

La inspecció de la companyia ha determinat que el “desgast i la pèrdua de qualitat dels materials” el pas dels trens ara es nota molt més als edificis que hi ha sobre del túnel. Segons TMB, les obres, que costaran uns 17 milions d’euros, afecten un tram d’uns sis quilòmetres i caldrà “retirar tot el conjunt de vies velles i travesses, formigonar la base, construir drenatges”, així com “muntar nous carrils i aparells de via sobre fixacions antivibratòries”.

Obres en dues fases

La intenció de la companyia és dur a terme les obres en dues fases, segons detalla betevé. La primera serà durant la Setmana Santa –que enguany cau del 9 a 17 d’abril– i la segona s’allargarà durant els mesos de juliol i agost, quan baixa l’ús del transport públic per les vacances. La part de l’L5 que cal renovar té més de mig segle d’antiguitat, segons TMB. El tram entre Sagrera i Vilapicina data del 1959, mentre que la prolongació a Horta és del 1967.

L’anunci de TMB arriba després que els veïns del Turó de la Peira i de Vilapicina s’hagin estat queixant durant anys del soroll, les vibracions i les molèsties que causa el pas del metro per sota de casa seva. “Entre les 5 i les 6 del matí és quan més ho notem. Tremolen els vidres de les finestres i se sent un brunzit”, explicava a aquest diari l’Eva, que viu en un sisè del passeig de Fabra i Puig. En els últims mesos les vibracions han augmentat i per això demanen celeritat en els treballs.

Nou comentari