Els treballadors de metro i bus tenen instruccions d’amagar que la T-casual és multipersonal

TMB demana en un document intern als seus treballadors que ocultin que el nou títol no serà unipersonal fins al març

La T-casual serà multipersonal fins al març, però els treballadors de metro i bus tenen instruccions d’amagar-ho. Això és el que es desprèn d’un document intern a què ha tingut accés el TOT Barcelona, en què demanen als empleats que no ho traslladin als viatgers. “Només es dirà que és multipersonal fins al 29 de febrer si ho pregunten explícitament”, diu el text. 

Sobre les característiques dels nous títols, l’empresa de metro i bus va difondre en un document intern indicacions als treballadors d’atenció al client perquè afrontessin les queixes i crítiques. En una de les indicacions, la companyia demanava als empleats que no informessin als viatgers que la T-casual serà multipersonal fins al març a no ser que ho preguntessin de forma “explícita”.

Captura de pantalla de la primera pàgina del document / TOT Barcelona

Captura de pantalla de la primera pàgina del document / TOT Barcelona

 

 

​El document inclou diversos punts. Un d’ells, el tercer i titulat Aspectes a tenir en compte, conté tres instruccions. La primera fa referència a la T-casual, que serà multipersonal fins al març, tal com va avançar aquest diari. En aquest punt es demana als empleats d’atenció al client que no ho expliquin als viatgers a no ser que ho preguntin de forma explícita. 

 

La instrucció de TMB sobre la T-casual als treballadors / TOT Barcelona

La instrucció de TMB sobre la T-casual als treballadors / TOT Barcelona

 

Preguntades sobre per què els treballadors reben la instrucció d’amagar la característica de la T-casual, fonts de TMB es limiten a dir que el personal “coneix les característiques dels diferents títols”, inclòs que el nou títol serà multipersonal fins al març malgrat que està concebut com a unipersonal. Les mateixes fonts destaquen que la informació està disponible per a tota la plantilla en el “fullet intern”, diferent al document que ha consultat aquest diari.

Pel que fa al motiu que porta l’ATM, organisme responsable dels títols i tarifes de transport públic, a fer de la T-casual un bitllet multipersonal, fonts de l’ens esgrimeixen motius tècnics. La convivència entre les T-10 comprades l’any passat i el nou títol obliga que tots dos siguin multipersonals. “És una forma de respectar els drets adquirits per part de les persones usuàries amb la T-10 antiga”, afegeixen. 

Sobre per què no s’havia difós la informació, que va destapar el TOT Barcelona, fonts de l’ATM justifiquen que “anunciar-ho podia crear més confusió” entre els usuaris, ja que afronten un “procés de canvi important”. A més, assenyalen que “tan sols es tracta d’una situació transitòria i circumstancial”. 

El document d’instruccions, necessari per a TMB

Fonts de TMB van justificar l’existència del document per la necessitat d'”assegurar la coherència en les respostes pels diferents canals”. El text ha estat enviat als treballadors del departament d’atenció del client, tal com van explicar fonts de la companyia a aquest diari. “És una eina de treball per al personal d’atenció al client”, precisaven. 

La T-casual es manté com a bitllet més venut

La T-casual segueix sent el títol més venut. El seu predecessor, la T-10, era el bitllet de referència entre els usuaris, que de moment es mantenen fidels. El 63% dels bitllets comprats durant la primera setmana de 2020 han estat la T-casual, tot i que respecte a la T-10 s’ha venut un 25% menys, segons dades difoses per TMB. La T-usual, el títol cridat a ser la nova referència del transport públic, ha duplicat les seves vendes amb comparació als bitllets comparables i que han desaparegut.

Segons detalla l’empresa del metro i bus de Barcelona, el 27% dels bitllets venuts entre l’1 i el 7 de gener van ser la T-usual, mentre que l’any passat la T-mes, la T-50/30 i la T-trimestre representaven el 13%. En la primera setmana de l’any s’han venut 420.500 títols de transport, segons TMB. Algunes compres s’han fet amb cues de més d’una hora, com són els bitllets amb bonificacions per a famílies nombroses o monoparentals. 

Nou comentari