Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Per què encara no circulen els nous combois de Metro anunciats per TMB fa un any

El maig de 2022 la xarxa de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) havia d’estrenar nous combois de metro. Els trens de la sèrie 7000, dissenyats amb els estàndards més elevats de digitalització, sostenibilitat i accessibilitat, havien de substituir els de les sèries 2000 i 3000 que encara donen servei a la línia 3. A finals de juny havia d’arribar també la primera unitat d’Alstom per a la línia 1, i a partir d’aleshores, cada mes la companyia fabricant entregaria dos trens mes a cadascuna de les línies. I així fins a retirar els 48 trens de les sèries 2000 (6), 3000 (18) i 4000 (24), els més antics del parc mòbil del metro. “S’accelera així un procés de renovació que augmentarà la fiabilitat del servei i eliminarà la presència d’amiant en el material mòbil de la xarxa“, es felicitava aleshores TMB. Però els trens no han arribat.

Pandèmia i guerra, raons del retard

TMB ha explicat al TOT Barcelona que el retard en la circulació d’aquests nous combois no es deu a causes tècniques, sinó a la “conjuntura internacional”, que ha retardat les entregues d’Alstom. “El contracte es va signar l’any 2019, però la conjuntura internacional posterior a la signatura del contracte, tant per la pandèmia com per la guerra a Europa, han afectat al mercat dels materials, components elèctrics i tota la cadena de subministrament, afectant el calendari de lliuraments”, detallen fonts de TMB. Quan es va anunciar l’operació, el març de 2022, TMB va xifrar la compra a Alstom en 318,85 milions d’euros per un total de 50 combois, que s’han de fabricar a la planta que la companyia té a Santa Perpètua de Mogoda.

El nous models del trens de la L1 i la L3 del metro, a la fàbrica d'Alstom a Santa Perpètua de Mogoda / Albert Segura / ACN
El nous models del trens de la L1 i la L3 del metro, a la fàbrica d’Alstom a Santa Perpètua de Mogoda / Albert Segura / ACN

Ara bé, les proves de verificació de la compatibilitat electromagnètica i el mesurament del soroll tant intern com extern ja es van fer i tot està a punt per quan es pugui fer l’estrena oficial, que TMB estima que pot ser “en les properes setmanes”.

Més notícies
El tren de proves estacionat al centre d'assajos d'Alstom / TMB
FOTOS | Així són els nous combois de metro que Barcelona estrenarà al maig
Notícia: FOTOS | Així són els nous combois de metro que Barcelona estrenarà al maig
Comparteix
L'empresa pública de transport està canviant part de la flota per fer-la més sostenible i accessible

Comentaris

  1. Icona del comentari de: JKim a febrer 24, 2023 | 11:29
    JKim febrer 24, 2023 | 11:29
    En les properes setmanes. Vaja, que altrament dit... estan esperant una data més propera a les eleccions.
  2. Icona del comentari de: Barceloni fastiguejat. a febrer 24, 2023 | 14:52
    Barceloni fastiguejat. febrer 24, 2023 | 14:52
    Aixó si els nous trens no van a parar a Madrid.
  3. Icona del comentari de: Josefina a febrer 24, 2023 | 16:22
    Josefina febrer 24, 2023 | 16:22
    Si, tot va malament tot te culpa la guerra, i la pandèmia,ja tindria de anar tot bé l'as consultas dels metges, i fer visites presencials com sempre és vergonyós
  4. Icona del comentari de: Ricard Sants a febrer 24, 2023 | 18:59
    Ricard Sants febrer 24, 2023 | 18:59
    I si no és per la guerra de Ucrania serà per la guerra de Troya. TMB és una màquina de montar trolas a mogollón.

Respon a Ricard Sants Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa