Dos dies després de la seva posada en funcionament en sentit Llobregat, el túnel de les Glòries és qüestionat pel RACC. El club automobilístic, lobby de mobilitat a Barcelona, considera que hi ha molt marge de millora d’aquesta infraestructura, sobretot, pel que fa al transport públic que hi circula. De fet, l’Ajuntament defensa que l’objectiu del túnel és precisament que els ciutadans deixin el cotxe privat a casa i vinguin a Barcelona en bus per evitar congestions.
En una entrevista al ‘bàsics’ el director de l’Àrea de Mobilitat del RACC, Cristian Bardají, ha aassegurat que hi ha marge per fer “més eficient” el túnel a Barcelona per les Glòries. Un dels problemes que l’entitat detecta és que pel carril bus “hi passen pocs busos”. Bardají creu que cal analitzar per què la gent segueix utilitzant el cotxe per anar a Barcelona i apunta que si la demanda del transport públic encara està per sota dels nivells de prepandèmia deu ser perquè l’oferta “no serveix per a les seves necessitats”.
El RACC vol veure si el cost del túnel és “socialment acceptable”
Per altra banda, el RACC onsidera que cal veure com repercutiran en la mobilitat les modificacions que es fan en superfície i que el cost entre l’origen i la destinació dels ciutadans sigui eficient “i amb un cost acceptable socialment”.
Per altra banda, l’Ajuntament ha anunciat que els laterals de la Gran Via es controlaran amb càmeres per evitar les infraccions, de manera que es col·locaran càmeres per sancionar els conductors d’aquells que hi circulin sense ser-ne veïns. A més de la instal·lació de càmeres, l’Ajuntament no descarta ajustar una mica els semàfors en funció del comportament de la circulació en hora punta matinal, si bé confia que de forma progressiva els vehicles s’acostumin al nou túnel de Glòries.