El RACC discrepa sobre la implantació simultània de 48 nous radars a Barcelona, el que multiplica per 8 els controls a l’interior de la ciutat. “A una part dels ciutadans se’ls fa complicat entendre la necessitat de passar de 6 a 54 radars de cop, sense una raó justificada”, sosté en un comunicat difós aquest dimarts. Així, considera que només n’hi ha 16 que serien realment necessaris, per tractar-se de controls situats dins de túnels o en entorns escolars.

Per al RACC, si cal fer especial èmfasi temporal en algun punt de la ciutat es podrien usar els radars mòbils que ja té el municipi. Imposar els controls vinculants, diu, envia un “missatge de criminalització” envers els conductors. “És una mesura excessiva, atesa la notable caiguda del nombre de víctimes i ferits greus en accident de trànsit que ha tingut la ciutat durant la darrera dècada (en què hem passat de 304 el 2010 a 155 el 2020), una reducció de la sinistralitat que s’ha assolit sense l’existència d’aquests radars”, argumenta el club automobilístic.

Com ja va informar el TOT Barcelona, l’Ajuntament preveu posar en servei aquest abril 4 nous radars de tram i 34 nous radars fixos de punt en 32 emplaçaments del projecte “Ciutat 30”. En aquest mapa es pot consultar la ubicació de cadascun. A més, instal·larà 12 radars pedagògics en entorns escolars, que no multaran i només informaran als conductors de la velocitat a la que circulen. En RACC no només veu excessiu el total de controls, sinó que demana que els situats a prop de col·legis siguin dels que sancionen i no només recomanin prudència.

Concretament recomana posar-los “en carrers on ara s’ha establert un límit de 30 km/h i fins fa poc es podia circular a 50 km/h”. Pel que fa als túnels, proposa radars de tram “a la ronda del Mig, al túnel de la Rovira, al túnel de Glòries i a la ronda Litoral, entre Miramar i la
Barceloneta”. La resta de radars els considera innecessaris en termes de seguretat viària, si bé concedeix que poden tenir “un objectiu més cívic, per pacificar el trànsit de la ciutat”. No obstant, per a aquesta fita prefereix campanyes de conscienciació i no una tàctica d’imposar sancions, “ja que aquestes últimes són percebudes com a mesures recaptatòries”.

És més, el RACC insinua que pels conductors seria un greuge comparatiu en comparació amb altres vehicles: “Seria lògic ser tan flexibles com fins ara s’ha sigut amb el comportament dels usuaris d’altres modes de transport com bicicletes i patinets, que tot just ara se’ls comença a sancionar”. Anticipant-se a les crítiques, el club recorda que històricament ha fet costat a les administracions en la col·locació de radars “tot i la seva impopularitat”, però avisa que només avala aquells que consideri “un instrument eficient” per evitar accidents, amb una ubicació i senyalització adequades i sense ànim recaptatori.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: FRANCK BCN a gener 18, 2022 | 15:11
    FRANCK BCN gener 18, 2022 | 15:11
    limitar a 60 el tunel de la ronda del mig, una frikada inútil, linitar a 50 tunels a BCn, una altra, posar radars prop d' entorns escolars una altra ja que, fora dels 10 minuts abans i després en entrades i sortides, quin sentit té, fora d' horaris escolars, caps de setmana,i vacances? cap oi? llavors??.... posar radars a a 30 quan hi ha "coixins berlinesos" que a 10 ja pots tenir un ensurt, llavors??
  2. Icona del comentari de: MANEL bcn a gener 18, 2022 | 15:12
    MANEL bcn gener 18, 2022 | 15:12
    ja era hora, el RACC porta anys `posant-se de perfil en temes de BCN
  3. Icona del comentari de: Jordi a gener 18, 2022 | 18:26
    Jordi gener 18, 2022 | 18:26
    I els patinets i/o bicicletes que van en contrasentit i a més de 30 qms hora. Que farem?.
  4. Icona del comentari de: Sergi Bcn a gener 18, 2022 | 18:35
    Sergi Bcn gener 18, 2022 | 18:35
    Cada día es más lamentable el nivel de los políticos que gobiernan, deberían centrarse en trabajar para el pueblo que es quien les paga. Visc a Carcelona
  5. Icona del comentari de: Alberto bcn a gener 18, 2022 | 21:33
    Alberto bcn gener 18, 2022 | 21:33
    Aquest ajuntament sembla que té un problema amb els vehicles a motor.És una persecució ja declarada,només queda esperar a que deixin de governar, i poguem conviure en pau vehicles i vianants com tota la vida hem fet. Colau ets lamentable,pobre ciutat cada dia em fa més pena mourem per la nostre ciutat.
  6. Icona del comentari de: ES ABSOLUTAMENT DEMENCIAL a gener 18, 2022 | 23:45
    ES ABSOLUTAMENT DEMENCIAL gener 18, 2022 | 23:45
    Es que això es completament aberrant, es increïble com ens poden fer la vida tan impossible als catalans?? Que hem fet per merèixer això?? I això no es pot portar a uns tribunals, perque es realment indecent. Que faran amb els calers? Malgastar-los com fa la Colau? O es per pagar el deute descomunal que ha creat?? Vergonyós amics i amigues, tindriem que començar a possar fre a tots els abusos dels polítics, que a més sembla que en seran molts en el propers mesos i anys.
  7. Icona del comentari de: Llam de rellam a gener 19, 2022 | 00:22
    Llam de rellam gener 19, 2022 | 00:22
    Qui creieu que ha de pagar l'encariment dels materials per a realitzar les obres del tranvia a la Diagonal?
  8. Icona del comentari de: amb comú no podem a gener 19, 2022 | 08:43
    amb comú no podem gener 19, 2022 | 08:43
    la frau koloau, només vol recaptar diners a costa dels ciutadans, per desprès ella malgastar-los, està tan desesperada, que no sap d'on treu pasta, a enfonsat tan, a nivell econòmic la ciutat, que es creu que tot si val. El que hauria de fer la vaga kolau, es fer patrullar la guardià urbana per la ciutat, sobretot a peu, i podran observar la gran quantitat de conductors, que fan us del mòbil, tan circulant, com quan estan aturats al semàfor

Nou comentari

Comparteix